فارس نوشت:

وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتقال آب به وسیله لوله از چاه نیمه‌ها به اراضی منطقه سیستان بر خلاف اینکه اعتبار زیادی لازم داشت، مورد تایید و تصویب جلسات مقدماتی سفر رئیس جمهور قرار گرفت.

محمود حجتی ظهر امروز در دیدار با کشاورزان شهرستان هیرمند اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای رفع گرفتاری‌های مردم سیستان انجام می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: حیات سیستان به آب بستگی دارد و به همین دلیل چگونگی حل مشکل کم آبی منطقه سیستان یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در دستور کار سفر رئیس جمهور قرار دارد.

این مسئول اذعان داشت: انتقال آب به وسیله لوله از چاه نیمه‌ها به اراضی منطقه سیستان برخلاف اینکه اعتبار زیادی لازم داشت، مورد تایید و تصویب جلسات مقدماتی سفر رئیس جمهور قرار گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم با منابعی که در اختیار این طرح قرار می‌گیرد طی مدت سه سال انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از راضی کشاورزی منطقه سیستان انجام شود.

در ادامه این جلسه فرماندار، امام جمعه و جمعی از کشاورزان منطقه به بیان مشکلات منطقه پرداخته و خواستار واردات دام از مرز میلک، انتقال آب از چاه‌نبمه‌ها به اراضی کشاورزی هیرمند، منطقه آزاد تجاری خشک، پیگیری حق آبه سیستان و مهار ریزگردها و استفاده از فرصت مر برای تامین معیشت مردم و تخصیص بخشی از درآمدهای مرزی به شهرستان هیرمند شدند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =