دادستان تهران با اشاره به دستگیری چند بهائی در جریان حوادث روز عاشورا گفت: جلسه محاکمه این بهائیان هفته جاری و در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار خواهد شد.

عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفتگو با فارس با اشاره به بازداشت تعدادی در جریان حوادث روز عاشورا، گفت: پنج متهمی که پرونده آن‌ها به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارسال شده است جزو گروهک تروریستی منافقین هستند.
وی درباره ارسال پرونده پنج نفر از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران نیز، اظهار داشت: کیفرخواست این پنج نفر بر اساس گزارش‌های ماموران، مستندات قوی و اقرار صریح متهمان صادر و به دادگاه انقلاب ارسال شده است.


دادستان تهران در ادامه تاکید کرد: بازداشت‌شدگان آشوب‌های روز عاشورا در صورت توجه اتهام به آنان، پرونده‌هایشان با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود و اینگونه متهمان تا زمان تشکیل دادگاه آزاد نخواهند شد البته کسانی که اتهامی متوجه آنان نباشد نیز آزاد خواهند شد.
وی در مورد سایر بازداشت‌شدگان حوادث روز عاشورا خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات را پس از تکمیل پرونده‌ها اعلام خواهیم کرد اما تعداد دیگری نیز وجود دارند که به اتهام محاربه، تحقیقات درباره آنها ادامه دارد لذا در صورت ارسال پرونده آنان به دادگاه، اطلاع رسانی خواهد شد.

*بهائیان دستگیر شده مرتبط با حوادث عاشورا هفته جاری محاکمه می‌شوند

جعفری دولت آبادی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اتهام بهاییان که اخیرا دستگیر شده‌اند، نیز گفت: این افراد به دلیل ایفای نقش در سازماندهی آشوب‌های روز عاشورا و ارسال تصاویر این آشوب‌ها به خارج از کشور دستگیر شده‌اند.
دادستان تهران با اشاره به دستگیری تعدادی بهائی مرتبط با حوادث روز عاشورا تاکید کرد: این افراد به دلیل بهائی بودن دستگیر نشده‌اند؛ در بازرسی از منزل برخی از این متهمان بهائی اسلحه و تعدادی گلوله جنگی کشف شده است.


جعفری ادامه داد: محاکمه این بهائیان هفته جاری و در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار خواهد شد.
وی همچنین درباره پرونده هفت نفر از هتاکان به آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: محاکمه شش نفر از آن‌ها هفته گذشته انجام شد و محاکمه یک نفر دیگر در هفته آتی انجام می‌شود که پس از پایان محاکمه همه این افراد، حکم آن‌ها اعلام می‌شود.

*تبعه آلمانی بازداشت‌شده شب گذشته آزاد شده است

دادستان تهران با اشاره به بازداشت رضا الباشا خبرنگار سوری تلویزیون دبی و یک تبعه آلمانی نیز تصریح کرد: این تبعه کشور آلمان شب گذشته آزاد شده و خبرنگار سوری تلویزیون دبی نیز امروز آزاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =