مجلد سوم کتاب «اساطیر و آیین‌های باستانی جهان» به حروف «ب و پ» می پردازد که به زودی در 600 صفحه و با 1130 عکس منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا معصومی، پژوهشگر، درباره جلد سوم کتاب «اساطیر و آیین‌های باستانی جهان»  که قرار است به زودی منتشر شود گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ مجموعه کتاب‌های اساطیر و آیین‌های باستانی جهان، ترتیب آن به صورت الفبایی است که مخاطبان و علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

معصومی با اشاره به اینکه در آخر هر کدام از این مجلدها واژه نامه‌هایی نیز برای آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاهی و پژوهشی می‌توانند این کتاب را به عنوان منبعی شاخص به عموم معرفی کنند.

معصومی درباره این مجلد چندگانه اظهار داشت: این کتاب در واقع پایان‌نامه من برای دوره فوق لیسانسم، در 1340 بوده که به عنوان پنج مجلد قطور مطرح بوده است.

وی‌ادامه داد: از آنجایی که استاد راهنمای من در آن زمان مرحوم خانم دانشور بودند، در ضمن ارائه کار ایشان بسیار شگفت‌زده شدند که پایان‌نامه من در پنج مجلد قطور قرار دارد. این قضیه مسکوت ماند تا در اوایل دهه 70 این پنج جلد را برای چاپ به حوزه هنری بردم و جناب آقای دکتر محمد رجبی و مرحوم دکتر مددپور که در آن زمان جزء کارشناسان دفتر بودند مرا تشویق به چاپ این پژوهش‌ها کردند.

معصومی همچنین به آخرین دیدارش با مرحوم سیمین دانشور اشاره کردو افزود: آخرین دیدار من با استادم خانم دانشور تقریبا به روزهای آخر فوت ایشان برمی‌گردد که من دو جلد نخست کتاب را پیش ایشان برده و ایشان ضمن تمجید از این کتاب‌ها گفتند: «خدا را شکر که توانسته‌ام چنین شاگردانی را تربیت کنم که بتوانند چنین آثاری فاخری را به جامعه هنری کشور تقدیم کند».

وی این را هم اضافه کرد: تصور می‌کنم در نهایت این دائره‌المعارف در ۱۶ جلد به بازار کتاب عرضه شود که تلاش ما این است که سالی یک جلد یا دو جلد از این مجموعه ۱۶ جلدی را منتشر کنیم.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =