ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش پروازهای عبوری از آسمان کشورمان گفت: مساعدت وزارت دفاع و فرماندهی کل قوا زمینه‌ساز استفاده از ظرفیت‌های آسمان کشورمان و ارزآوری قابل توجه را فراهم می‌سازد.

مجید جلیل سرقلعه روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با ایرنا با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از سازمان هواپیمای و مرکز کنترل ترافیک هوایی گفت: مرکز کنترل ترافیک هوایی با وجود اینکه به روز نیست به خوبی پروازهای کشور را پوشش می‌دهد و باتوجه به وضعیت منطقه ترافیک بالایی درخطوط هوایی کشور داریم.

وی افزود: علیرغم اینکه این پروازها درآمد ارزی بالایی برای کشورمان به همراه دارد باید به نحوی مسئله مناطق ممنوعه پروازی را با حمایت وزارت دفاع و فرماندهی معظم کل قوا حل کنیم.

سرقلعه خاطرنشان کرد: پیش از بروز وضعیت فعلی در آسمان کشورهای عراق و اوکراین روزانه حدود ۵۰۰ پرواز از آسمان کشورمان عبور می‌کرد که در حال حاضر این تعداد به ۶۰۰ تا ۷۰۰ پرواز روزانه افزایش یافته است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر بتوانیم فضای کشور را برای پروازهای عبوری بازتر کنیم ظرفیت‌های زیادی برای افزایش پروازها و کسب درآمد ارزی بالا وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازدید از محل تعمیرات هواپیما را برنامه دیگر اعضای کمیسیون عمران در روز جاری عنوان کرد و گفت: علی‌رغم تحریم‌های کشورمان ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی در زمینه تعمیرات هواپیما درکشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک اعضای کمیسیون با وزیر راه و شهر سازی و همچنین رییس سازمان هواپیمای کشوری گفت: در این جلسه مسئولین وزارت راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت حمل و نقل هوایی و همچنین سانحه ایران ۱۴۰ ارائه کردند و قرار شد ظرف مدت کوتاهی درباره این سانحه گزارشی به کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی داده شود.

سرقلعه با بیان اینکه هواپیمای ایران ۱۴۰ مجوزهای محدود و داخلی برای پرواز داشت گفت: این هواپیما برای پرواز در شرایط شرجی و رطوبت سازگار نبود و پروازهای آن در یکی دو خط انجام می‌شد.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این هواپیماها در موارد ضروری پرواز می‌کردند و هواپیمایی هم که دچار سانحه شد، همان روز از اصفهان به تهران آمده بود.

وی با بیان اینکه از این به بعد از این هواپیما استفاده نمی‌شود گفت: کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی بر ارتقای ایمنی در خطوط پروازی تاکید دارد و باید از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

سرقلعه در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به ایرنا درباره تامین قطعات مورد نیاز هواپیماهای کشور از طریق بوئینگ گفـت: براساس اظهارات مسئولین حمل و نقل هوایی آن‌ها تصور می‌کردند طی سال‌هایی که صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان در تحریم بود، این صنعت در جا زده و قیمت پیشنهادی آن‌ها برای قطعات سه برابر قیمتی بود که در حال حاضر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع اگر چه تفاهم‌نامه با بوئینگ همچنان برقرار است اما این تفاهم‌نامه سودی برای حمل و نقل هوایی ما ندارد و ما می‌توانیم قطعات مورد نیازمان را به یک سوم قیمت پیشنهادی آن‌ها تامین کنیم.

به گفته سرقلعه و براساس اظهارات مسئولین صنعت حمل و نقل هوایی در حال حاضر ۲۵۰ فروند هواپیمای مسافری درناوگان هوایی کشور وجود دارد که ۱۵۰ فروند آن فعال بوده و بقیه زمین‌گیر است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =