ایرنا نوشت:

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به رشد روزانه ١٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه‌های سپتامبر و اکتبر اعلام کرد: این کشور در رده سومین تولید کننده نفت اوپک قرار دارد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که میانگین تولید روزانه نفت خام و مایعات گازی ایران در دو ماه سپتامبر و اکتبر به سه میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه رسید که از این مقدار دو میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه مربوط به تولید نفت خام است.

براساس این گزارش، تولید روزانه نفت خام ایران در ماه‌های سپتامبر و اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ١٠٠ هزار بشکه‌ای روبه رو بوده است.

تولید روزانه مایعات نفتی ایران همچنان پایین‌تر از میانگین تولید سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای این کشور در سه سال پیش است اما ٢٠٠ هزار بشکه بیشتر از تولید روزانه سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه‌ای است که ایران در سال ٢٠١٣ تولید می‌کرد.

این اداره همچنین در ارزیابی پیشین خود درباره مجموع تولید مایعات نفتی ایران در سال ٢٠١٣ بازنگری کرده بود و با کاهش ٢٠٠ هزار بشکه‌ای، تولید روزانه نفت و میعانات گازی ایران را در سال گذشته میلادی سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه اعلام کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که افزایش عرضه نفت خام و کاهش تقاضای این محصول در جهان سبب افت قیمت‌های نفت به پایین‌ترین سطح در چهار سال اخیر شده است.

این موسسه افزود که افزایش تولید نفت در عراق و لیبی سبب کاهش نگرانی‌ها نسبت به خطرهای ژئوپولتیکی و تأثیر آن بر عرضه کوتاه مدت نفت در ماه‌های سپتامبر و اکتبر شد.

بنابر این گزارش، میانگین تولید روزانه نفت خام عراق در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به ۳.۵ میلیون بشکه رسید که ٣٠٠ هزار بشکه بیشتر از مقدار تولید شده در دو ماه گذشته است.

این گزارش می‌افزاید که افزایش تولید در میدان‌های نفتی در جنوب عراق و همچنین میدان‌های تحت کنترل منطقه کردستان عراق عامل بالا رفتن تولید در این کشور شده است.

در همین حال، میانگین تولید روزانه نفت لیبی در ماه سپتامبر و اکتبر با ۴۰۰ هزار بشکه افزایش نسبت به دو ماه گذشته به ۹۰۰ هزار بشکه رسید، این در حالی است که این کشور برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولیدی و یا حفظ تولید در سطح کنونی همچنان با چالش‌های زیادی روبه رو است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =