ایسنا نوشت:

جمعی از سرمایه گذاران چینی آمادگی خود را مبنی بر حضور در پروژه فرودگاه قم اعلام کردند.

تعدادی از سرمایه‌گذاران گوانگجو چین طی جلسه­‌ای که با مسئولان فرودگاه بین‌الملی قم در دفتر مرکزی فرودگاه داشتند، آمادگی خود را درخصوص سرمایه­‌گذاری حداقل ۵۰ میلیون دلاری در فاز اول فرودگاه اعلام کردند.

گفتنی است این سرمایه‌گذاران چینی که به کشورمان سفر کرده بودند بعد از حضور در قم جلسه ای را با مسئولان فرودگاه بین‌المللی قم و برخی مدیران استانی برگزار نمودند.

براساس این گزارش در این جلسه در ابتدا مسئولان فرودگاه درخصوص مزیت سرمایه­‌گذاری در فرودگاه سخنانی مطرح و گزارشی از روند فعالیت فرودگاه و اقدامات صورت گرفته تاکنون ارائه کردند.

یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد سرمایه‌گذاری در فاز اول فرودگاه بود که بعد از ارائه نحوه وحجم سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران چینی آمادگی خود را در خصوص سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری در فاز اول فرودگاه اعلام کردند.

در این جلسه مقرر شد که مسئولان فرودگاه شرایط و پیوست سرمایه‌گذاری را آماده و در جلسه‌ای به سرمایه‌گذاران چینی ارائه کنند تا آن‌ها نیز بعد از بررسی ابعاد آن، بلافاصله اقدامات لازم را جهت شروع همکاری انجام دهند.

همچنین در حاشیه این جلسه یانگ، یکی از سرمایه‌گذاران چینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی ایران و چین جهت حضور سرمایه‌گذاران فراهم شده است گفت: همین امر اشتیاق چینی‌ها را جهت سرمایه‌گذاری در ایران بیش از گذشته کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر به ایران پیشنهاد هایی را جهت سرمایه گذاری داشتیم گفت: سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی قم یکی از پروژه‌های مهم است.

این سرمایه گذار با بیان اینکه در نشست با مسئولان فرودگاه توافقات خوبی جهت سرمایه‌گذاری در این پروژه حاصل شد، بیان داشت: امیدواریم به زودی و بعد از بررسی‌های لازم شاهد اقدامات خوبی در این پروژه باشیم.

همچنین محمدعلی شفیعی مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی قم در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی قم مهیاست اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی قم کاملا خصوصی بوده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

وی تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی این پروژه شرایط را جهت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم نمودیم و امیدواریم با راه اندازی این پروژه شاهد تحولات خوبی در قم باشیم و بتوانیم در رشد و توسعه اقتصادی شهر مقدس قم و ایجاد اشتغال برای جوانان سهمی داشته باشیم.

شفیعی با تاکید بر ضرورت تعامل مسئولان با اجرای این پروژه تصریح کرد: با راه اندازی فرودگاه شاهد ارائه خدمات خوبی به شهروندان و مسافرینی که به کشورمان به خصوص شهر مقدس قم وارد می‌شوند خواهیم بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =