ایسنا نوشت:

یک دادگاه فدرال در آمریکا طی حکمی اعلام کرد:‌ دامنه‌های اینترنتی ایران قابل مصادره یا واگذاری نیست.

به نقل از پایگاه خبری هیل متعلق به کنگره آمریکا این دادگاه فدرال واقع در پایتخت آمریکا پس از آن چنین حکمی صادر کرد که شاکیان پرونده خواستار مصادره دامنه‌های اینترنتی ایران(ir) شده بودند.

شاکیان در این پرونده همچنین مصادره دامنه‌های اینترنتی سوریه و کره شمالی که به ترتیب sy و kp نام دارند را خواستار شده بودند که این درخواست آنها نیز با مخالفت روبرو شد.

رویس لامبرث، قاضی پرونده اعلام کرد: دامنه‌های اینترنتی جزو اموال محسوب نمی‌شود که قابل مصادره یا واگذاری باشد.

همچنین سازمان جهانی آیکان که وظیفه‌ ارائه این دامنه‌های اینترنتی را دارد پیشتر اعلام کرده بود این دامنه‌ها قابل ضبط نیستند چون جزو اموال محسوب نمی‌شوند از این رو رای این دادگاه برای آیکان یک پیروزی محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، شاکیان این پرونده گروهی از قربانیان حوادث تروریستی بودند که مدعی اند گروههایی در آنها دست داشتند که ایران از آنها حمایت می‌کرده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    10 0
    اصلا کسی هست ببینه که اون شخصی که ایران رو صاحب دامنه اینترنتی کرد کی بود چه مخالفتایی باهاش شد و چقد زحمت کشید برای این کار و الان کجاست؟ ایشون دکتر شهشهانی بود که رئیس دانشکده ریاضی شریف بود و در دولتی که توسط دلواپس ها حمایت میشد تا بر جهان توهمی مدیریت کنه از کارش برکنار شد و رفت آمریکا