ایسنا نوشت:

درگیری‌ها میان نیروهای شورای انقلابیون بنغازی با نیروهای خلیفه حفتر در مرکز شهر بنغازی شدید شده است. روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای تاکید کرد که نیروهای مصری در کنار نیروهای خلیفه حفتر در لیبی می‌جنگند. هزاران لیبیایی نیز از ماه گذشته به دلیل درگیری‌ها خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند.

به گزارش  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، درگیری‌ها میان شورای انقلابیون بنغازی با نیروهای خلیفه حفتر، سرلشگر بازنشسته ارتش لیبی که عهده‌دار عملیات «کرامت» علیه گروه‌های تندرو است، ادامه دارد.

منابع لیبیایی اعلام کردند که جنگنده‌های وابسته به خلیفه حفتر مقرهای استقرار نیروهای شورای انقلابیون بنغازی را هدف قرار دادند.

الجزیره گزارش داد: صدای درگیری‌هایی که در آن از سلاح‌های سنگین‌ وزن استفاده می‌شود، به گوش می‌رسد و مناطقی که در آن درگیری‌ها جریان دارد تقریباً به صورت کامل فلج شده‌اند.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای اعلام کرد که نیروهای مصری در درگیری‌ها در لیبی مشارکت کرده‌اند.

در این مقاله آمده است که نیروهای ویژه مصری در درگیری‌ها شرکت داشته‌اند اما تاریخ این درگیری‌ها مشخص نشده است.

در این مقاله به نقل از دیپلمات‌های غربی تاکید شد: گزارش‌های اطلاعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند نیروهای ویژه مصری در حملات به نزدیکی فرودگاه شهر بنغازی و اردوگاهی در نزدیکی شهر درنه مشارکت داشته‌اند.

از سوی دیگر، آدریان ادواردز، سخنگوی کمیساریای عالی امور آوارگان در ژنو اعلام کرد: فقط ظرف ماه گذشته به دلیل درگیری‌ها 106 هزار و 420 لیبیایی منازل خود را در شرق بنغازی و درنه و همچنین جنوب شرق اوباری و غرب ککله ترک کرده‌اند.

وی افزود: این افراد نیاز مبرم و فوری به پناهگاه، نظارت پزشکی و غذا و آب و دیگر نیازهای اساسی دارند.

از سوی دیگر دولت موقت لیبی اعلام کرد که بنا به درخواست فرستاده سازمان ملل 9 تبعه ترکیه‌ای که ارتش آنها را در محل درگیری‌ها در شهر بنغازی بازداشت کرده بود، آزاد شدند.

دولت روز جمعه این شهروندان ترکیه را آزاد کرد.

دولت موقت لیبی افزود:‌ مسوول لیبی این افراد را تحت نظارت سازمان ملل در مقر موقت دولت در البیضاء در حضور تعدادی از وزیران و نمایندگان ارتش لیبی به ترکیه تحویل داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    3 16
    ترکیه ی جعلی و ناتوی فاشیست کل منطقه را نابود کردند و قرن ها به عقب بردند
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    3 3
    اتباع ترکیه تو همه کشورها مصونیت قضایی دارند هیشکی نمیتونه بهشون چپ نگاه کنه