استاندار البرز با بیان اینکه بسیاری از جرایم در سایر استانها به وقوع می پیوندد و کرج مبداء جرایم نیست، بر ضرورت ناامن سازی حاشیه های شهر برای متخلفان تأکید کرد و گفت: در مبارزه با مواد مخدر که بخشی از این تخلفات محسوب می شود، هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم و مقابله با این امر نیز بدون طرح و برنامه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین- البرز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سیدحمید طهایی در بدو نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،ضرورت تسری روحیه و فرهنگ بسیجی در بین مسئولان را محور قرار داد و ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی، تأسیس بسیج مستضعفان به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را ابتکار عمل امام راحل در مدیریت مطلوب جنگ قلمداد کرد و معیارهای این نهاد مقدس را تسری بخش بر تمامی امور دانست و اظهار داشت: مسئولان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی، در جای جای مصادر و مناسب، از کارشناسان تا مدیران و معاونان، باید اندیشه بسیجیان و روحیه رزمندگان را در خدمت رسانی به مردم دستمایه فعالیت خود قرار داده و تفکر بسیجی را در عمل به منصه بروز و ظهور برسانند.

وی در محور دوم سخنان خود با طرح این سئوال که چه میزان نیرو و عوامل اجرایی درگیر امر مبارزه با مواد مخدر در کشور شده است؟ ضرورت اهمیت موضوع را خاطر نشان کرد و با طرح سئوال دوم که راهکارهای عملیاتی در این رابطه چیست؟ افزود: خسارت های معنوی و اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر که آمار زندانیان و نابسامانی خانواده های آنان را در بر داشته در کنار نیروی انسانی عظیمی که بکارگرفته شده است، همگی حکایت از اهمیت مبارزه با مواد مخدر در کشور دارد؛ حال آیا عملکرد ما راضی کننده بوده است؟ اگر نه در این رابطه چه باید کرد؟

حاشیه های کرج باید برای متخلفان ناامن شود

طهایی با بیان اینکه بسیاری از تخلفات در خارج از استان صورت می گیرد، تصریح کرد: نباید کرج محیط امن متخلفان از سایر نقاط باشد و اکیپ های نظارتی باید چشمان تیزخود را در مناطقی که احتمال اٌتراق بزهکاران و متخلفان وجود دارد متمرکز سازند.

مبارزه با مواد مخدر برنامه می خواهد

استاندار البرز در ادامه دغدغه خاطر مسئولان را موجب یافتن راه حل های اساسی در این زمینه دانست و با بیان اینکه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید با دغدغه نسبت به اهمیت و حساسیت موضوع به دنبال راهکارها باشند، تأکید کرد: بخشی از زمان خود را به تدوین برنامه در مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهید و در تداوم نشست های این شورا باید شاهد طرح ها و برنامه هایی از سوی اعضا باشیم تا با برنامه راه را ادامه دهیم.

وی افزود: از هر مجرایی که امکان پذیر است،شورای فرهنگ عمومی، آموزش و پرورش و سایر نهادهای بسترساز باید برنامه داشت در غیر این صورت راه به جایی نمی بریم.

طهایی بیان اینکه اعتیاد، درد مشترک جامعه است و خواه ناخواه کل جامعه نیز گرفتار این موضوع می شود، گفت: آموزش و پرورش با ابزارهای آموزشی به بهترین نحو ممکن از اوان کودکی باید زمینه های پیشگیری از آسیب ها را در جامعه فراهم سازد و در کنار آن سایر نهادها نیز با کارکرد ویژه ای که دارند میتوانند راه حل های مبارزه با این پدیده شوم و خانمان برافروز را پیدا کرده و در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان راهکار ، ایده و طرح ارائه دهند.

اختصاص بخشی از درآمدشهرداری ها به سند جامع پیشگیری از اعتیاد

استاندار در خصوص مصوبه اخیر وزارت کشور، مبنی بر اختصاص بخشی از درآمد شهرداری ها به سند جامع پیشگیری از اعتیاد نیز گفت: ضمن اینکه اجرای این مصوبه در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار می گیرد، شهرداری ها در شهرستانهای استان نیز موظف به اجرای این طرح می شوند.

وی در پایان مسئولیت اعضا را پیچیده و درعین حال خطیر برشمرد و افزود: حضور کلیه اعضای این شورا در نشست ها ضروری است چرا که مسئله بسیار اساسی و مهم است و هیچ غیبتی از سوی مدیران در جلسات قابل چشم پوشی نخواهد بود.

واگذاری دو مرکز ترک اعتیاد در استان به ماده 16 و جانمایی مکانی آن از دیگر محورهای نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بشمار می رفت که رسیدگی به جزئیات آن به نشست آتی موکول شد.

 

1717

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنتم A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    9 0
    خواهش میکنم در خصوص وضعیت ترافیک داخل شهری کرج که تا چند ماه اینده معضل غیر قابل حل خواهد شد فکری کنید در ضمن مشکل گره کور اتوبان در فردیس را سریعتر حل کنید نمیدانم واقعا یعنب این نمایندگان کرج حتی یک بار در ترافیک اتوبان مانده اند .........