کانون فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری فرهنگسرای آفتاب، در روزپنجشنبه 6 آذر ماه سمینار «ارتباط موثر» را با هدف زندگی بهتر دانش‌‌آموختگان این دانشگاه و با حضور دکتر سعیده هادی، روانشناس برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر سعیده هادی در ابتدای این سمینار که با حضوربسیاربی سابقه دانش‌آموختگان برگزار شد، با بیان مقدماتی در مورد نیازهای قبل از ازدواج اشاره کرد.

پس از توضیحات مقدماتی، برگه های که شامل سوالاتی بود که با گزینه درست وغلط توسط حاضران باید جواب داده میشد توزیع شد. او با تکیه بر سوالات مطرح شده دربرگه ها به تشریح و توضیح آنها پرداخت و در ادامه گفت: درامر ازدواج دو نگرش وجود دارد یک نگرش سنتی ویک نگرش مدرن و امروزی.

هادی گفت: در نگرش امروزی که خود فردتمایل یه انتخاب همسردارد ونه مانند سنتی که از طریقی معرفی بشوند و... در فضای مدرن امروزی آشنا شدن از چند طریق است؛ یکی فضای مجازی است که افراد درآن به ارتباط و تعامل می پردازند و سپس شکل گیری رابطه عاطفی و... کشیده می شوند و یکی دیگر از فضاهای محیط بیرون (خیابان، مراکزخرید، مراکز تفریحی، محله و...) یکی دیگر از فضاها دانشگاه ومحل کار است که در مقایسه با دو فضای قبلی ریسکش کمتر است. چون افراد نسبت به هم یک شناخت نسبی پیدا می کنند.

به عقیده او بهتر است این اتفاق حداقل در دوره لیسانس نیافتد: چون این دوره زمان هویت شناسی افراد است. فرد باید در خود ببیند که می تواند از بعد مالی و... یک خانواده را اداره کند یا نه.

هادی در ادامه تاکید کرد: ازدواج کردن لازمه داشتن بلوغ فکری، اجتماعی، جنسی، شخصیتی و احساسی است. فرد باید به این حس برسد که می تواند ازدواج کند. البته این مسئله در شهر و روستا، در جامعه های بزرگتر و کوچکتر باهم متفاوت است. برای یک انتخاب درست بای بررسی همه جانبه فرد مقابل درچارچوب یک زمان مشخص انجام شود. این مسئله زمان بر روی زن تاثیر عمیقی دارد.

او در ادامه با اشاره به روابط درون زندگی مشترک گفت: دوسال اول در زندگی و در برپایی ساختارهای آن نقش بسزایی دارد؛ در ابتدای زندگی مهمترین چالشی که در زندگی زوجین دیده می شود، مسئله ارتباط است، اینکه زوجین چه شکلی با هم ارتباط داشته باشند.

این روانشناس گفت: چالش بعدی داشتن فرزند و تعداد آنهاست. چالش دیگر ارتباط افراد با خانواده های همدیگر است.

او گفت: در زندگی مشترک اگر بین افراد تعارض، اختلاف و درنهایت جدایی صورت می گیرد، فرد تا یکسال باید درقرنطینه عاطفی باشد. فرد برای بازسازی خود نیاز به این زمان دارد. باید بفهمد چرا به اینجا رسیده و بررسی علل آن نیاز به یک متخصص دارد تا با بررسی علل جدایی، در ازدواج بعدی و ارتباطات بعدی این اتفاق مجدداً رخ ندهد.

دکتر هادی در پایان گفت:  مسائل درون زندگی را به حال خود رها نکنید مسایل خود به خود نه حل می شوند و نه ناپدید بلکه راهکار حل آن مسئله را پیدا کنید. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 1
    ايشون رزومه شون چيه شماكه اينهمه زحمت كشيدين كاش دراين مورد هم مي نوشتيد
    • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
      1 0
      استاد متبحري در زمينه خانواده هستند ويديو هاي قبليشون هم توي همين سايت هست
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    1 0
    كاش مثل اوندفعه تكه سخنرانيهاشونو ميذاشتين