واکنش وزارت ارشاد به توهین یک نشریه فرانسوی:توهین کنندگان به پیامبراسلام به هیچ دینی پایبند نیستند

ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» و انتشار کاریکاتور توهین آمیز پیامبر اسلام (ص) گفت: امروز عصر گفت و گوی تمدنها و تعامل فرهنگ است نه جنگ تمدن ها و افرادی که به ادیان الهی توهین می کنند به هیچ دین و آیینی پایبند نیست.


نشریه فرانسوی شارلی ابدو امروز چهارشنبه با انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) در صفحه اول آن و با تیتر «تمامی بخشیده شد» و «من شارلی هستم» در سه میلیون نسخه به روزنامه فروشی های فرانسه راه یافت.

هفته گذشته در جریان سه روز اقدامات خشونت بار که با حمله افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس صورت گرفت 17 نفر کشته شده که شماری از کشته شدگان کاریکاتوریست ها و اعضای تحریه این نشریه بودند.

«حسین نوش آبادی» گفت: غرب از مفهوم آزادی بیان برداشت غلطی دارد؛ آزادی بیان به معنی توهین به مقدسات یک آیین الهی و شخصیت ها و رهبران آن نیست و این موضوع سهم نادرست از آزادی بیان است که امروز در غرب شاهد هستیم.

او گفت: اسلام دینی است که یک و نیم میلیارد پیرو دارد و توهین به پیامبری که خاتم انبیاء الهی است یک گناه بزرگی محسوب می شود و هیچ مسلمانی حاضر به شنیدن و دیدن این گونه رفتارها و قبول آنها نیست.

او ادامه داد: اسلام و مسلمانان نه تنها به رهبران دینی سایر ادیان توهین نمی کنند، بلکه همواره با عظمت و بزرگی از آنها یاد می کنند؛ قرآن کریم به عنوان بزرگترین و آخرین معجره الهی توسط آخرین فرستاده خدا، درباره انبیاء الهی همواره با تکریم و بزرگی یاد کرده است.

او گفت: با این اوصاف، چرا غرب که مدعی پیروی از آیین حضرت مسیح است به خود اجازه جسارت و توهین به بزرگترین پیامبر خدا می دهد و چرا باید خشم مسلمانان توسط عده ای جاهل در یک نشریه ای برانگیحته شود؟

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا غرب و مسوولان فرهنگی آن که مدعی گفت و گو و تعامل فرهنگ ها هستند به خود اجازه می دهند عده ای نادان با رفتارهای توهین آمیز به مقدسات یک دین بزرگ الهی حمله کنند؟

نوش آبادی با بیان اینکه امروز، عصر گفت و گوی تمدنها و تعامل فرهنگ است نه جنگ تمدن ها، گفت: همه ادیان الهی قابل احترام هستند و افرادی که به ادیان الهی توهین می کنند به هیچ دین و آیینی پایبند نیست.

او گفت: اگر حضرت مسیح و موسی (ع) هم امروز حضور داشتند، از این اقدام وهن آمیز و حرکت زشت این نشریه به خشم می آمدند و با عوامل و عناصر اینگونه کارها قاطعانه برخورد می کردند.

سخنگوی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه چنین اقداماتی سناریوی دشمنان تمام ادیان است، گفت: آنها که این اقدامات را طراحی و برنامه ریزی کرده و انجام می دهند به هیچ آیینی پایبند نیستند و عوامل دشمنان همه ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام هستند که جایگاه ویژه در عالم دارد.

نوش آبادی، این حرکت ناشی از حماقت و نوعی نادانی دانست و ادامه داد: البته ممکن است عده ای به خاطر خشم، مقابله به مثل انجام دهند که اعتقاد داریم که این حرکت باید محکوم شود، چرا که هرگونه اقدام متقابلی که نشان از حرکت های ضدفرهنگی باشد نباید صورت گیرد.

او گفت: مسلمانان باید از این حرکت زشت تبری بجویند و محکوم کنند اما بهانه به دست دیگران ندهد که آنها بخواهند دین را به عنوان رفتار خشونت بار تلقی کنند.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: این موضوع تاسف بار است که آنها تحریک می کنند و می خواهد مسلمانان ساکت بمانند و هر اتفاقی رخ دهد آن را به پای خشونت گرایی مسلمانان بگذارند.

نوش آبادی در عین حال گفت: البته حساب تندروها جدا است؛ هر مذهب، دین و مکتبی یکسرای تندرو و بی منطق دارد و همه دنیا و مذاهب الهی و اسلامی باید تلاش کنند گروه های تندرو و افراطی را از خود دور کنند و اجاره ندهد اینگونه اقدامات باعث ایجاد سوءظن، بدبینی، خشم و انزجار از یکدیگر شود.

سخنگوی وزارت ارشاد بار دیگر تاکید کرد: همه این اقدامات سناریو و توطعه دشمنان خدا و ادیان الهی است.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    5 0
    خودشون هم چنین ادعایی هم ندارند.
  • علی رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    6 9
    آن روز که آقای خاتمی گفتگوی تمدنها را مطرح کردن اهمیت موضوع برایشان روشن بود اما جز اندکی از فرهیختگان آن را جدی نگر فتند .گرچه اندکی دیر شده اما این موضوع هنوز هم جای کار دارد.دانشگاهیان به هوش که نه جای سکوت است.