مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از کشف یک باند شکارچی غیر مجاز خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی در این باره گفت: هفته گذشته باخبر شدیم که یک گروه شکارچی غیرمجاز از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد استان های همجوار شده و با همدستی گروهی در داخل کشور اقدام به شکار پرندگان با ارزش می کنند با توجه به اهمیت موضوع ، یگان حفاظت محیط زیست استان فارس این موضوع را پیگیری و رصد کرد تا به محض ورود متخلفان به استان با آنها برخورد شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: به محض اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از ورود این شکارچیان از مسیر استان کرمان به استان فارس با خبر شدند به تعقیب آنها پرداختند و در شهرستان نی ریز دو خودروی متخلفان شناسایی و توسط یگان حفاظت محیط زیست استان فارس متوقف شد .

تعداد سرنشینان این خودروها 7 نفر شامل 5 تبعه از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (قطر و امارات) و 2 نفر از همدستان ایرانی شان بودند که از داخل خودروها 6 بهله پرنده شکاری بالابان و آثار شکار تعداد زیادی پرنده هوبره کشف و ضبط شد.

به گفته ابراهیمی کارنامی، پس از دستگیری متخلفان صورتجلسه تنظیم و مراتب به استحضار مقام قضایی رسید و دستگیر شدگان تحویل مرجع قضایی شدند: متخلفان تاکنون به جرم خود که انجام شکار در استانهای بوشهر، هرمزگان و استان کرمان بود اعتراف کرده اند. این متخلفان به جرم شکار گونه های ارزشمند در دیگر کشورها نیز اعتراف کرده اند. بررسی های دقیق تر در این خصوص در حال انجام است.

گفتنی است، هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین المللی بوده و شکار آن ممنوع است. این پرنده در گستره هایی از استان های جنوبی کشور بصورت مهاجر و معدودی نیز در شرایط بومی زیست می کند.

گونه هوبره در جمعیت پرندگان از خانواده ای به همین نام است که میش مرغ و زنگوله بال نیز از آن خانواده محسوب می شود. مبدا مهاجرت آن سیبری و جنوب روسیه است. این پرنده بجهت داشتن جثه ای نسبتا بزرگ متاسفانه هدف خوب و مطلوبی برای متخلفین بی تعهد بمنظور شکار آن بوده و علیرغم ارزش های خاص اکولوژیک و جمعیت محدود آن همواره شکارچیان متخلف با دامگذاری و تعبیه تور در مسیر مهاجرت و زیستگاههایشان تهدید به نابودی و زوال می گردند. این پرنده معمولا به کشورهای خلیج فارس فروخته می شود. بنابراین به شدت مورد حفاظت قرار می گیرد و از شکار این پرنده ارزشمند توسط متخلفان شکارچی و قاچاقچیان پرنده جلوگیری به عمل می آید.
۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 1
    عربا این پرنده رو برای سرگرمی میخرن. قیمت های بالای 100 میلیون بعضا هم شنیده شده.