دنیامالی: نارضایتی شهروندان از خدمت‌رسانی شبکه مترو با تامین منابع مالی رفع می‌شود

ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرابی های مکرر مترو گفت: باید با تامین و اختصاص منابع مالی مورد نیاز برای توسعه شبکه مترو تهران، نارضایتی شهرندان در این حوزه را کاهش دهیم.

احمد دنیامالی در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94 شهرداری تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت در سال آینده کمک ویژه ای به بخش مترو داشته باشد تا دو مانع اساسی در این بخش برطرف شود.

وی با بیان وجود نگرانی در حوزه ناوگان مترو و تعمیرات آن گفت: ناوگان مترو تهران بیش از یک میلیون و 200 هزار کیلومتر را طی کرده در حالی که بعد از هر 750 هزار کیلومتر باید تغییر اساسی در ناوگان مترو انجام شود.

دنیامالی بیان کرد: با توجه توسعه خطوط ناوگان مترو به 150 کیلومتر از امروز باید سفارش های لازم برای تامین قطعات موردنیاز را به صنایع بدهیم تا با کمبود مواجه نشویم.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری تهران 700 میلیارد تومان نسبت به سال جاری کم شده، گفت: باید از سرفصل ها کم شود در حالی که طی 12 سال گذشته حمایت ها از مترو کم بوده ولی باز هم ساخت مترو و تقویت شبکه اتوبوسرانی در اولویت سال 94 قرار دارد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار کرد: بانک ها با شناخت شهرداری دیگر وام نمی دهند اما نمی توان برای تقویت مترو و اتوبوسرانی اقدامات شهر مانند پسماند را متوقف کرد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم حقوق کارمندان را پرداخت نکنیم، تاکید کرد: مترو و اتوبوسرانی اولویت شهرداری و شورا هستند اما باید بودجه را متعادل و متوازن نهایی کنیم تا شهر از حرکت خود عقب نماند.

محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طی برنامه 5 ساله شورای اسلامی شهر تهران باید 150 کیلومتر خط مترو در شهر تهران احداث شود خاطر نشان کرد: بر این اساس باید سالانه 30 کیلومتر خط مترو در شهر تهران احداث شود که در سال جاری باید 28 کیلومتر خط مترو به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این میزان شامل احداث بخشی از خط 3 و بخش جنوبی خط 7 مترو است افزود: در سال 94 نیز 34 کیلومتر خط مترو باید به بهره برداری برسد که با اجرای کامل برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران خطوط 3، 6 و 7 مترو کامل می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =