ایسنا نوشت:

سازمان بازرسی کل کشور در کنار وزارت ورزش و جوانان از یک سو و شورای شهر تهران از سوی دیگر هر کدام با استناد به قانون، بر دو شغله بودن یا نبودن رضازاده تاکید دارند، موضوعی که به نظر می‌رسد فقط سردرگمی و ابهامات را پیرامون انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری بیشتر کرده است.

پس از اینکه هادی ساعی نتوانست در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کند و احمد دنیامالی نیز با وجود رای آوردن در مجمع انتخابات فدراسیون قایقرانی مجبور شد از سمت جدید خود کناره‌گیری کند، مشخص بود کسانی که عضو شورای شهر هستند جایی در ریاست فدراسیون‌های ورزشی ندارند،‌ در واقع با شرایطی که برای ساعی و دنیامالی پیش آمد از همان ابتدا خط و نشان‌ها از سوی وزارت ورزش برای رضازاده کشیده شد که باید برای حضور مجدد در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، از شورای شهر کنار برود اما بر خلاف ساعی و دنیامالی که راحت قانون را پذیرفتند رضازاده تاکنون مقاومت زیادی از خود نشان داده و می‌خواهد هر دو پست شورای شهر و فدراسیون وزنه‌برداری را یکجا داشته باشد.

وزارت ورزش و جوانان همواره بر موضع خود یعنی استعفای رضازاده از شورای شهر در صورت حضور در انتخابات فدراسیون پافشاری کرده و حتی محمود گودرزی نیز گفته که رضازاده اگر 5 دقیقه هم در جای دیگری کار کند دو شغله محسوب می‌شود و باید قانون را بپذیرد اما به نظر می‌رسد مدیر سنگین وزن وزنه‌برداری ایران به این راحتی‌ها خیال ترک کرسی ریاست فدراسیون را ندارد.

وزارت ورزش و جوانان 26 آذرماه نامه‌ی سازمان بازرسی کل کشور را بر روی سایت خبری خود گذاشت تا به این شکل پاسخ رییس شورای شهر تهران مبنی بر این که چرا رضازاده نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند را داده باشد.

در نامه سازمان بازرسی آمده است که با استناد بند (4) ماده 28 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد 75 اعضای شوراهای اسلامی موضوع این قانون در طول مدت عضویت نمی‌توانند در سمت‌های مذکور در این ماده مشغول به کار شوند. همچنین قسمتا اخیر بند (1) و بند (2) ماده یاد شده، سمت‌های مذکور را اینچنین بیان می‌کند. سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد و روسای موسسات و البته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند.

نکته جالب این جاست که کولیوند نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز اعلام کرده که ایراد و منع قانونی برای کاندیداتوری و ریاست رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری وجود ندارد. او در توجیه دلیل این اظهاراتش نیز می‌گوید شورا با ادله صحیح از ماده 28 قانون شوراها اعلام کرده که فدراسیون‌ها شغل محسوب نمی‌شوند و ایرادی که وزارت ورزش به کاندیداتوری رضازاده گرفته قانونی نیست.

این یعنی از یک قانون، دو نهاد دو برداشت متفاوت دارند دو برداشتی که تفاوت آن همانند تفاوت رنگ سفید و سیاهی است.

البته در این میان پافشاری شورای شهر برای حضور رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری نیز در نوع خود جالب توجه است. چند گمانه در این باره وجود دارد. اول اینکه عده‌ای بر این باورند که شاید به دلیل مرز شکننده بین اکثریت یافتن اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در شورای شهر و نقش تعیین کننده حتی یک رای در سرنوشت رای‌گیری‌های جناحی شورا، این موضوع دلیل اصلی فشار برای حضور همزمان رضازاده در شورای شهر و فدراسیون وزنه‌برداری است.

گمانه بعدی این است که برخی معتقدند به دلیل نقش موثر و پررنگ رضازاده در وزنه‌برداری ایران و یا شورای شهر باید تحت هر شرایطی او را مطابق قانون در یک جا یا هم دو جا حفظ کرد، موضوع حضور در هر دو جا با تاکید و پیگیری سازمان بازرسی ظاهرا منتفی است اما در موضوع انتخاب یکی از دو پست با توجه به علاقه شخصی رضازاده به وزنه‌برداری، نتیجه آن نمی‌تواند به نفع جناحی خاص در شورای شهر خاتمه یابد، چرا که به قول نزدیکان رضازاده اگر او شخصا بخواهد روزی تصمیمی بگیرد و بین شورا و فدراسیون یکی را انتخاب کند، حتما فدراسیون وزنه‌برداری را انتخاب خواهد کرد نه شورای شهر را.

باور ناظران بر این است که با توجه به حمایت گسترده و خاص از حضور همزمان رضازاده در شورای شهر تهران و فدراسیون وزنه‌برداری و عدم وجود چنین حمایتی از ساعی و دنیامالی تنها یک دیدگاه خاص را تقویت می‌کند که به نظر می‌رسد اجرای نص قانون در آن کمرنگ‌ و کمتر دیده شده است.

پنجم اسفند دوره ریاست حسین رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری به پایان می‌رسد و وزارت ورزش نیز باید تاریخ برگزاری مجمع انتخابات این فدراسیون را مشخص کند اما هرچقدر به این زمان نزدیک می‌شویم ماجرای حضور همزمان رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری و شورای شهر تهران زوایای جدیدی به خود می‌گیرد. این طور که شواهد نشان می‌دهد همه درصدد این هستند که حضور همزمان رضازاده در شورای شهر و فدراسیون ایراد قانونی به خود نگیرد. حالا که پای تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم به ماجرا باز شده باید دید که نتیجه این مجادلات چه خواهد شد.

آیا رضازاده سومین نفری است که به دلیل حضور در شورای شهر با فدراسیون وداع می‌کند یا واقعا حمایت‌های تمام قد شورای شهر گره‌گشای مشکل او خواهد بود و رضازاده همزمان در دو کرسی شورای شهر و فدراسیون وزنه‌برداری حضور خواهد داشت.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرونده دلواپس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    51 6
    وقتی همچین آدمه بیسوادی توی مملکت 2تا پست بزرگ داشته باشه نباید بیشتر از این هم توقع داشته باشیم امیدوارم از هردو سمتش خلع بشه. آخه اینو چه به شورا ی شهره تهران... واقعا متاسفم...
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
      12 1
      رفتار نمایندگان اصولگرای شورای شهر جالب است هر کاری می کنند تا اکثریت را حفظ کنند حتی غیرقانونی
  • عباس آقا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    48 1
    با بودن همچین افراده 100درصد غیرمتخصص نباید از شورای شهر تهران توقع عملکرد خاصی رو داشته باشیم...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
      18 1
      واقعا . شورای شهر بیشتر شبیه کلوپ شبانه است ... یه نفر متخصص شهرسازی یا حمل و نقل نداره .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    21 3
    برو جایی که تخصص داری کار کن وزنه برداری
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    33 1
    مگر اين مملكت قحط الرجال است كه يك نفر چندين شغل دارد و تعدا زيادي بيكار هستند؟
  • حامد A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    16 0
    با سلام من موندم از کار این دولت مردا. قانون به این شفافی دیگه اما و اگه نداره. مگه میشه این همه مردم به رضازاده بابت شورای شهر رای دادن ولی ایشون وقتشو بزاره تو فدراسیون. فقط میتونه شبا بره فدراسیون. به همین راحتی در ضمن احترام نذاشتن به قانون خودش جرم محسوب میشه اگه رضازاده این کار رو انجام داده باشه و یا بخواد ادامه بده به نظر بنده مجرم محسوب میشه و باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیره.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    23 1
    نماينده مردم در شوراي شهر بايد قانون مدار باشد ولي اين اقا قانون شكن شده
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    18 3
    تا امثال رضازاده ها با این تحصیلات فوق سنگین هستند مردم مشکلی نخواهند داشت
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    15 2
    آیا با توجه به این همه آمار بیکاری بهتر نیست هر نفر به یک شغل قناعت کند تا بلکه قدری آمار بیکاری بیاید پایین بهتر است طمع نکنیم
  • بی نام US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    18 1
    ای کاش هم مجلس و هم شورای شهر، آرای نمایندگان علنی بود تا موکلین حقیقت کار نمایندگانشون رو می دیدند.
  • امير A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    22 2
    ايكاش دوباره صحبتهاى ايشان و آقاى كاردان را ببينيم ايشان نه بدرد فدراسيون مى خورد نه مربى خوبى است اشتباهات او را در سوزاندن وزنه برداران ديده ايم و نه سواد كار كردن در شوراى شهر را دارد. همين خواستيد نظز من را حذف و سانسور كنيد.... ولى راست و حسينى حقيقته
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 1
    فقط انشاا... پارتی بازی نشه
  • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    5 1
    اگر گلی می زنه، با خیال راحت به سر تهران بزنه نتایجش در وزنه برداری گریه داره
  • مهربان توسی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    12 1
    فقط انشاا... بدون رانت و ملاحظه کاری قانونی برخورد بشه مگه بین ایشان و مثلا ساعی چه فرقیست که بخاطر شورا نتوانست کاندیدای ریاست تکواندو بشود؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    2 0
    من میتونم جای رضازاده توی شورای شهر باشم. همچنین با اینکه تا حالا ببیشتر از 15 کیلو بلند نکردم در فدراسیون وزنه برداری هم میتوانم منشا خدمات شایانی به مملکت عزیزم باشم. دو جا باهم نیز میتوانم