حجت الاسلام اکرمی از موفقیتها و ناکامی های اقتصادی و فرهنگی می گوید

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: تحقق شعار "اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی" تنها وظیفه دولت نیست بلکه مخاطب عموم مردم هستند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرآنلاین شعار "اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی" را یک اخطار دانست و افزود: به عقیده بنده نامگذاری سال 93 با این شعاراز سوی رهبر معظم انقلاب هم اخطار،هشدار و یک راهنمایی برای همه بود، که بلاخره ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم و به آن اهتمام بورزیم.

وی گفت:از آن زمانی که این شعار به صورت رسمی مطرح شد، تاکنون علائم و نشانه هایی ازاقتصاد مقاومتی را در گوشه کنار کشور مشاهده کردیم.در حال حاظررشد مثبت اقتصاد را  اعلام کردند که از حالت منفی درآمده است و بیان کردن  که می خواهند به 2/5 درصد برسانند .در فضای بیرونی ما به نوعی شاهد ثبات و آرامش هستیم  البته در دو سه ماه اخیر نوسانانی در حوزه های لبنیات،گوشت و... نواساناتی هم وجود داشته است.

اکرمی اضافه کرد:به صورت کلی می توان گفت که در این دوازده ماه به یک آرامش نسبی در فضای اقتصادی رسیده ایم .اما در اینجا با صراحت باید عرض کنم که این کار، اختصاص به دولت یعنی قوه مجریه به تنهایی نمی باشد چرا که شعار رهبری برای عموم مردم، که دستگاه های اجرایی بخشی از آن می باشد یعنی مقام معظم رهبری برای 78 میلیون صحبت می کنند.همه باید به اقتصاد از جهت تولید،کاهش و کنترل مصرف،رشد صادرات غیر نفتی و کاهش واردات همه باید اهتمام داشته باشیم چرا که مخاطب رهبری عموم مردم می باشند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان داشت:به نظر بنده در نهادینه کردن این موضوع که مخاطب را عموم مردم قرار بدهیم، کار بایسته وشایسته ای انجام نداده ایم، همه دستگاه های تبلیغاتی،رسانه ای ،حوزوی،دانشگاهی،مطبوعاتی،همه و همه دراین جریان مقصر هستند.همه هفتاد و هشت میلیون باید سخن رهبری را بگیرند و خودشان را مخاطب بشناسند و در جهت عملیاتی کردن آن اقدام کنند.

وی در بخش فرهنگی این شعار اضافه کرد:عرض بنده در قسمت فرهنگی این است که فرهنگ یک مجال وسیعتری از اقتصاد دارد و شامل همه مباحث اجتماعی،فردی،خانوادگی و سیاسی می باشدکه این هم ما باید از بخش خانواده این کار را شروع کینم تا به آموزش و پرورش و آموزش عالی برسانیم.متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین می باشد.از نظر فرهنگی فرافکنی مان بیشتر از خودپذیری میباشد.به نظر بنده ما در حوزه فرهنگ در سال 93 خیلی توفیق قابل  چشمگیری نداشتیم.

17215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =