رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت یازدهم هیچ برنامه مشخصی برای ببر سیبری ندارد و برنامه های مربوط به این حیوان متعلق به دولت گذشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ایلام؛ معصومه ابتکار در نشست خبری با خبرنگاران استان ایلام در خصوص این پروژه دولت گذشته و ورود ببر سیبری با هدف احیای ببر مازندران که منجر به ورود دو قلاده ببر و مرگ یک قلاده و قرنطینه چهار ساله ببر دیگر شد، گفت: تنها برنامه فعلی سازمان پیگیری مراحل مداوای این حیوان است.

وی در عین حال تاکید کرد: برنامه های سازمان محیط زیست کشور بر تکثیر و رها سازی گونه های بومی در معرض خطر یا گونه های خاص و منحصر به فردی چون پلنگ، یوز و گوزن زرد متمرکز است.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری گفت: امسال با تغییر در استانداردهای خودروسازی، همه این واحدهای تولیدی ملزم به استفاده از سوخت یورو چهار و قوانین زیست محیطی شده اند و این روال با شدت و نظارت بیشتری در سال آتی دنبال می شود.

ابتکار گفت: دولت یازدهم گام های خوبی برای مبارزه با آلودگی هوا و گرد غبار برداشته است و مدیریت پسماند شامل دفع، تفکیک اصولی، تولید کمپوست، بازیافت این پسماند ها را بر عهده شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها قرار داده و آنها ملزم به مدیریت پسماند هستند.

وی در خصوص جرایم متخلفان زیست محیطی و شکارچیان غیر مجاز نیز گفت: قوانین مربوط به جرایم زیست محیطی نیازمند به بازنگری با هدف پیشگیری است.

 

حفظ اصول زیست محیطی مبنای عملکرد دولت است

ابتکار همچنین در دیدار با نمایندگان انجمن های مردم نهاد و جمعی از دانشگاهیان استان ایلام اظهار کرد: توجه به فضای اجتماعی سالم و آزاد، حضور افکار گوناگون در جامعه، دریافت انتقادهای سازنده از گروه های مخالف از نکات مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است.

رییس سازمان محیط زیست گفت: امروز در کشور حضور مردم در قالب انجمن های مردم نهاد در جهت گیری ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و این حضور به کارآمدی و ارایه راه حل توسط دولت کمک های شایانی کرده است.

وی از تشکیل کارگروه ها و انجمن های تخصصی در بدنه دستگاه های دولتی و حضور پررنگ و تاثیر گذار انجمن های مردم نهاد در این کارگروه ها خبر داد تا انجمن های مردم نهاد و بخش خصوصی با حضور در این کارگروه ها به ارایه نظر و مشاوره در خصوص مسایل مختلف از جمله محیط زیست بپردازند و در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند.

ابتکار به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص محیط زیست و اهمیت این مقوله از نگاه ایشان اشاره کرد و گفت: حفظ و صیانت از محیط زیست وظیفه ای عمومی و همگانی است که معظم له نیز آن را برای دستگاه های دولتی و مردم با شفافیت بیان کرده اند.

معاون رییس جمهوری از تشکیل اتاق فکر با حضور اساتید دانشگاه، نخبگان، صاحب نظران، بخش خصوصی ، صنعتگران و فعالان اقتصادی در استان های مختلف کشور خبر داد که از طریق این اتاق فکر مسایل مختلف زیست محیطی رصد، کنترل و مورد پژوهش علمی با نگاه کاربردی انجام می گیرد.

در ابتدای این نشست دبیران انجمن های مردم نهاد و دانشگاهیان به بیان دیدگاه ها، خواسته ها و دغدغه های مختلف خود پرداختند.

این سفر به منظور بررسی وضعیت محیط زیست، حیات وحش و دغدغه ها و نیازهای استان ایلام در این حوزه ها انجام می شود. بررسی وضعیت پدیده گرد و غبار و ریزگردها که هر ساله استان ایلام را با چالش ها و مشکلاتی زیادی مواجه می کند از موضوعاتی است که در سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شد.
۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    7 7
    ما که خاصیتی از این سازمان محیط زیست ندیدیم