نخست وزیر ترکیه گفت این کشور با صبوری فراوان،مصمم است تا به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآید.

رجب طیب اردوغان روز جمعه گفت ترکیه مصمم و از صبر و حوصله کافی نیز به منظور الحاق کامل به اتحادیه اروپا برخوردار است علیرغم آن که تلاشهایی وجود دارند تا مانع روند پیوستن آنکارا به این اتحادیه شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،وی در کنفرانس خبری مشترک با بویکو بوریسوف، همتای بلغاری خود که به منظور دیداری رسمی به آنکارا سفر کرده است، افزود ترکیه به منظور دریافت نتیجه درخواست خود برای عضویت در این بلوک پنجاه سال است که منتظر مانده و برای پیوستن به اتحادیه اروپا با جدیت کامل کار کرده است و اعتقاد دارد بلغارستان به حمایت خود از پیشنهاد آنکارا در این خصوص ادامه می دهد .گفتنی است نخستین درخواست ترکیه برای عضویت در جامعه اقتصادی اروپا بود که در سال هزار و نهصد و پنجاه و نه و در دوره روند همگرایی کشورهای اروپایی شکل گرفت اما در حال حاضر وجود خارجی ندارد.

اتحادیه اروپا روند آغاز پیوستن ترکیه به این بلوک را در ماه اکتبر سال دو هزار و پنج آغاز کرده اما پیشرفت کمی داشته است.

بیست و هفت عضو اتحادیه اروپا تاکید دارند آنکارا مناسبات خود را با قبرس عادی سازد و به روند اصلاحات و بهبود اوضاع حقوق بشر و دموکراسی در ترکیه نیز تسریع بخشد.

این در حالی است که فرانسه و آلمان از مشارکت ممتاز ترکیه به عنوان کشوری با ترکیب جمعیتی غالبا مسلمان با اتحادیه اروپا به جای عضویت کامل حمایت می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =