یکی از کاربران خبرآنلاین از افزایش 35 هزارتومانی شهریه دانشگاه سوال می کند و دلیل این افزایش را نمی داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم خبرگزاری، که دانشجوی دانشگاه پیام نور است این سوال را مطرح کرده:


من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم. ترم گذشته از ما 35 هزار تومان اضافه تر گرفتند و گفتند شهریه ها 35 هزار تومان اضافه شده. می خواهم بدانم این افزایش شهریه برای چه بوده؟ بعد از آن برای ما یک حساب در بانک صادرات باز کردند که در آن 5 هزار تومان پول بود. آیا آن حساب با این افزایش شهریه ارتباط دارد؟ اگر ارتباط دارد مابقی پول ما چه شده؟


 محسن صدر مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور می گوید که این 35 هزارتومان افزایش شهریه نیست. او جواب این سوال را این طور می دهد: وزارت علوم یک بخشنامه به همه دانشگاه ها داد که طبق آن دانشگاه می تواند 35 هزارتومان به عنوان بودجه فرهنگی از دانشجویان اخذ کند.


او ادامه می دهد: این مبلغ را هیچ سالی از دانشجوها نگرفتیم جز امسال. آن هم افزایش شهریه نبوده که هر ترم باشد و فقط یک بار در سال گرفته شده است.


این مسئول دانشگاه توضیح می دهد که این 35 هزار تومان در محل فرهنگی استفاده خواهد شد و حتی ممکن است دیگر سال دیگر اخذ از دانشجویان اخذ نشود.


اما صدر، ارتباط بین 35 هزارتومان و حساب بانکی را نادرست می خواند و می گوید: هیچ ارتباطی بین آن 35 هزارتومان و حساب بانکی ایجاد شده برای دانشجویان نیست. بانک صادرات به خاطر تعامل خوبی که با دانشگاه پیام نور داشت، پیشنهاد داد که برای هر دانشجو یک حساب کارتی باز کند و به عنوان هدیه، مبلغی جزئی به حساب آن ها واریز کرد.
این کارت به بچه ها داده شد که در آن 5000 تومان هدیه بانک صادرات شارژ شده است.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    7 1
    آیا بودجه فرهنگی رو هم باید از جیب دانشجو برداشت.منی که چون نمیخواستم برم محیط دانشگاهی اومدم پیام نور رو انتخاب کردم و فقط به خاطر امتحانات میرم دانشگاه بودجه فرهنگی چی رو باید پرداخت کنم؟؟؟
  • ارش A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    5 0
    واقعا خنده داره.هدیه اونم پنج هزارتومن..
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    1 1
    فقط پیام نور نیست دانشگاه دولتی زنجان هم الان دو ترم ازما 35 تومن میگیره میگیم برا چیه میگن خدمات اتوبوس آسفالت و. ....
  • سعدى A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    4 1
    والاه شهريه دانشگاههادرمقابل مدرسه هاوكودكستانهاومهدكودكهاهيچى نيست وخنده داره.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    دوستان دانشجو خبر ندارن تا زمانی که تو دانشگاه دارن درس میخونن روزی 35000 تومن دارن ضرر میدن. بعد اتمام درس و ورودشون به جمع بیکاران کشور سلامشو بهشون میدم.