معاون وزیر ارشاد در نشست پایانی همایش دو روزه معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات و مطبوعات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور از تدوین و ابلاغ برنامه های مشترک معاونت مطبوعاتی و ادارات کل استانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، حسین انتظامی در ابتدای این نشست گفت: «برنامه های اجرایی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، بر اساس برنامه ها و طرح های اعلام شده استان ها در سال 1394 و نیز در نظر گرفتن بودجه و اعتبارات مصوب و در اختیار، حداکثر تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به ادارات کل استانی ابلاغ می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این تفاهم نامه شامل برنامه های مشترکی است که در همه استان ها قابلیت اجرا دارد، از جمله کمک به خانه های مطبوعات، اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری عناوین و اصطلاحات بیگانه، برگزاری جشنواره و نمایشگاه های مطبوعات و آموزش نیروی انسانی در استان ها.

معاون زیر ارشاد همچنین با اشاره به برنامه های اخیر معاونت مطبوعاتی در به کارگیری از فناوری های نوین و ابزارهای الکترونیک عنوان کرد: به کارگیری سامانه های معرفی شده در این همایش، ابزارهایی برای اجرای کامل و دقیق قانون، تفویض اختیار به ادارات کل استانی و نظارت جدی و مستمر بر برنامه ها و فعالیت های این معاونت به شمار می رود. بر این اساس بسیاری از امور شرایط مناسب تری برای اجرا پیدا کرده و تخلفات موجود در بخش های توزیع و دوره انتشار نشریات، حمایت از نشریات محلی، انتشار ویژه نامه های سراسری و ... اصلاح و به صورت روشمند و دقیق تری به اجرا در می آید.

وی به تعریف جدید ارایه شده در زمینه اساس نامه خانه های مطبوعات در استان ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر چند استان براساس آیین نامه های جدید، اقدام به ایجاد خانه های مطبوعات کرده اند در حالی که پیش از این خانه های مطبوعات با چند اشکال مواجه بودند از جمله این که تحت سیطره دولت بودند اما اکنون باور ما بر این است که این خانه های مطبوعات باید به شکل مستقل فعالیت کنند و بالنده شوند. انتظامی با اشاره به صنفی بودن خانه های مطبوعات اظهار داشت: خانه های مطبوعات نهادهای صنفی به شمار می روند و ما از تنوع و تعدد تشکل های صنفی استقبال می کنیم، زیرا نهادهای صنفی به شرط مشروعیت و شفافیت به توسعه کشور کمک می کنند.

 نشست هم اندیشی عصرپنجشنبه 21 خرداد به‌صورت پرسش و پاسخ برگزار شد و در آن کارشناسان تبلیغات و مطبوعات به طرح مشکلات، مسائل و شبهات خود در حوزه مطبوعات و تبلیغات پرداختند و پاسخ های لازم در این زمینه از سوی دکتر انتظامی و مدیران کل ذی ربط ارایه شد.

تشریح روش‌های موجود برای تسریع بیمه خبرنگاران، ایجاد استقلال و تثبیت حرفه ای خبرنگاران، شرایط پرداخت یارانه مطبوعات بر اساس اعلام وصول الکترونیکی آن ها، نظارت و رسیدگی بیشتر بر تخلفات نشریات در خصوص درج آگهی ها به ویژه در استان ها، پیگیری فعالیت سایت های فاقد مجوز، رسیدگی و پیگیری تشکیل خانه های مطبوعات در استان های سراسر کشور بر اساس تغییرات جدید در اساس نامه آن ها از مهم ترین موضوعات طرح شده در این نشست به شمار می رود.

همایش دو روزه کارشناسان مطبوعات و تبلیغات ادارات ارشاد سراسر کشور که با هدف معرفی و آموزش سامانه های جدید معاونت مطبوعاتی برپا شده بود، بعداز ظهر پنج شنبه، 21 خرداد ماه به کار خود پایان داد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =