معاون وزیر ارشاد معتقد است که ایران قربانی تروریسم است و در صف اول مبارزه با آن قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، حسین انتظامی در دیدار با هیئت رسانه‌ای تلویزیون «CCTV» با تاکید بر نقش رسانه‌های هم‌خانواده در شرق برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای غرب، گفت: تروریسم در حال گسترش است و رسانه‌ها باید کمک کنند به شکل واقعی ریشه تروریسم خشکانده شود.

انتظامی با اشاره به فعالیت گروهک تروریستی داعش در تاجیکستان به عنوان یک کشور هم مرز با چین گفت: امروز داعش کل منطقه را به آشوب کشیده است در حالی که آنها بویی از اسلام نبرده اند و به دروغ نام اسلام را با خود یدک می کشند. اسلام دین رحمت و مودت و پرهیز از خشونت است و تصویری که داعش و گروه های تروریستی مشابه نمایش می دهند، تصویری دروغین است.

وی در همین زمینه گفت: متاسفانه کشورهای غربی با سیاست های خود داعش را به وجود آوردند و مستقیم و غیر مستقیم از آن حمایت می‌کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ با بیان اینکه ایران امروز قربانی تروریسم است و در عین حال در صف اول مبارزه با آن قرار دارد، خاطرنشان کرد: ایران باید حمایت شود و این وظیفه رسانه های هم خانواده است که کمک کنند تا تصویر درست و واقعی از ایران منعکس و ارائه شود.

وی در بخش دیگری از این نشست که با حضور محمد منصور کوشش،‌ مدیر کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد و معاونان او صورت گرفت با اشاره به اهمیت رسانه های شرقی بویژه کشور چین برای ایران گفت: سیاست کلی دولت، توسعه دیپلماسی رسانه ای است و رشد آمار حضور رسانه های خارجی در تهران نیز موید نگاه توسعه محور در بحث استفاده از ظرفیت های رسانه های کشورهای جهان است اما اهمیت حضور رسانه های شرقی و کشور چین در ایران علاوه بر سیاست کلی دولت، قرابت فرهنگی ما با این کشورهاست.

انتظامی افزود: وجود ارزش هایی مشترک در بین دو ملت مانند توجه به نهاد خانواده و معنویت در زندگی روزمره، که متاسفانه رسانه های غربی به آنها توجه ندارند باعث شده تبادلات رسانه ای - فرهنگی بهتری بین دو کشور شکل بگیرد و رسانه های کشور چین برای ما اهمیت ویژه داشته باشد.

وی به نگاه رسانه های غربی به چین نیز اشاره و تصریح کرد: با وجود پیشرفت های فراوان کشور چین، غربی ها همچنان با عینک ارزشهای غربی به کشور چین نگاه می کنند و تصویر و تفسیر ارائه می دهند و بر همین اساس این کشور را قضاوت می کنند، همان مشکلی که با جمهوری اسلامی ایران نیز دارند.

معاون وزیر ارشاد گفت: در دنیای امروز دیپلماسی سنتی جای خود را به ارتباط میان ملت‌ها داده و ملت‌ها در چنین فضایی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و تمام حوزه‌های فرهنگی - هنری و رسانه‌ای می‌تواند به ارتباط میان ملت‌ها و دولت‌ها کمک کند.

انتظامی همچنین با بیان اینکه از گسترش فعالیت رسانه‌های خارجی در ایران حمایت می‌کنیم، بر ضرورت تقویت خانواده رسانه‌های شرقی در منطقه و جهان تاکید کرد.

بنابراین گزارش، خانم هایگه ژانگ، معاون شبکه تلویزیونی «CCTV» که در صدر هیئتی از مدیران و معاونان این شبکه به تهران آمده است، در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و سپاس از حمایت های وزارت ارشاد از دفتر این رسانه در تهران، از اشتیاق فراوان رسانه متبوعش در انعکاس اخبار و رویدادهای ایران بر پایه واقعیات موجود در ایران خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت روابط ایران و چین و سابقه دیرینه همراهی و همکاری‌های مشترک، توسعه روابط رسانه‌ای با ایران برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

معاون شبکه تلویزیونی «CCTV» افزود: حضور ما در ایران به شناخت عمیق مردم چین از فرهنگ و تمدن ایرانی کمک می کند و ما قصد داریم ضمن توسعه تبادلات خبری به زودی مستندی درباره ایران تولید کنیم که در آن واقعیت‌های موجود در ایران آن‌طور که هست، تصویر شود.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی «تلویزیون مرکزی چین» (CCTV)، بزرگ‌ترین اپراتور تلویزیونی در جمهوری خلق چین محسوب می‌شود.

5757 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =