آذربایجان غربی ۴ برابر ظرفیت زندانهایش ، زندانی دارد

مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان ارومیه با حضور رئیس کل دادگستری استان و سایر اعضای انجمن در دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی و سایر مسئولین استانی با محوریت ارائه آمار و عملکرد یک ساله انجمن حمایت از زندانیان و انتخابات بازرسین در دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه به ارائه گزارش یک ساله خود در مورد آمار و عمکرد این انجمن در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲کمک های مادی به انجمن حمایت از زندانیان شصت و دو درصد افزایش پیدا کرده است و ۱۲ زندانی با کمک و تلاش انجمن و خیرین به آغوش گرم خانواده های خود بازگشته اند.
حبیبی افزود : کمک نقدی و غیر نقدی به خانواده زندانیان و خود زندانی ٰ، برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای ، مشاوره مددکاری ، مشاوره مشکلات تحصیلی ، امورات فرهنگی از مهم ترین اقدامات انجمن در طول یکسال اخیر بوده است.

رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش های اعضای انجمن و همراهی خیرین با اشاره به آئین نامه انجمن حمایت از زندانیان اظهار داشت: وظیفه ای انجمن حمایت از زندانیان و هدف از تشکیل این انجمن کمک به خانواده های زندانیان و خود زندانی در زندان و پس از آزادی از زندان می باشد.
توکل حیدری افزود: در کشور ما نگاه منفی به زندانی عوض نشده است گرچه مسئولین تلاشهای بسیاری نمودند تا این نگاه عوض شود مثلاً اسم زندان را به ندامتگاه تغییر دادند ولی متاسفانه توفیق کاملی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اصلاح زندانی باید ریشه ای حل شود و باید با گسترش مسائل فرهنگی در زندان زندانیان را به مسیر درست هدایت نمود که اینهم باید از وظایف مهم انجمن حمایت از زندانیان باشد که با هماهنگی های لازم امری شدنی است تا زندانی به جامعه اصلاح شده و بازگردد در دین اسلام هم به این موضوع اشاره شده که اگر کسی خطایی کرد او را از جامعه تردد نمی کنند بلکه او را اصلاح کرده و به جامعه باز می گردانند.
این صاحب نظر حوزه قضائی تاکید کرد : هیچ جای بهتر از زندان برای دروس اخلاق و آموزش فعالیت های فرهنگی نیست و زندانی بهترین مخاطب برای اساتید و علمای عظام است.
رئیس کل دادگستری استان گفت : با توجه به گزارشات قبلی محدودیتهای زیادی انجمن حمایت از زندانیان داشته است اما با گزارشات امسال کارها و تلاشهای زیادی شده است اما بنظر من کافی نیست و باید فعالیتهای انجمن توسعه پیدا کند و اعضای انجمن باید تلاش بیشتری نمایند.
حیدری در این جلسه هم از اوضاع اسفناک زندان های استان گله کرد و خاطرنشان ساخت : تمامی تلاش و کوشش کمیته قضائی و قضات استان زندان زدایی است ولی با توجه به کمبود فضای فیزیکی و مشکلات اعتباری به حمایت وهمراهی مسئولان کشوری و استانی نیازمندیم.
او اضافه کرد : تلاش می کنیم تا فقط مستحقین به زندان بروند ولی برخی مواقع مجبوریم علیرغم میل باطنی خود عمل کنیم.
حیدری اذعان کرد : وقتی در یک اتاق ۱۵ متری ۴ برابر آن آدم زندگی می کند و حتی در راهروهای زندان هم جای برای نگهداری زندانی نداریم و ۴ برابر ظزفیت اسمی در زندان های استان زندانی داریم این بسیار ناراحت کننده و قابل تامل است که نمی توانیم فضای فیزیکی زندان را گسترش دهیم و همچنین زندان را به یک اندرزگاه تبدیل کنیم.
وی ادامه داد : بارها نامه نوشتیم ومشکلات زندان و زندانی و وضعیت استان را برای مسئولان کشوری و استانی یادآور وگوشزد شدیم ولی متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم دردی از دردهای جامعه قضایی استان بکاهیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.
در این جلسه انتخابات بازرسین انجمن برگزار شد و آقایان حاجی زاده و حقی با رای اعضا برای یکسال دیگر به عنوان بازرس انتخاب شدند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =