کاهش تقاضای چین و ژاپن،قیمت نفت را کاهش داد

شانا نوشت:

تشدید نگرانی‌ها درباره عرضه فراوان و افت تقاضای چین و ژاپن موجب شد که قیمت نفت خام با کاهش روبه‌رو شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در معاملات بازار نیویورک با انقضای قراردادهای ماه جولای قیمت نفت اندکی افزایش یافت اما این وضع ادامه نداشت زیرا نگرانی درباره تقاضای جهانی، عرضه فراوان و بحران یونان همچنان بر بازارهای انرژی فشار می‌آورد. 

بر اساس این گزارش، در معاملات بازارهای آسیایی قیمت انواع نفت خام با کاهش روبه‌رو شد. هر چند پیش‌بینی کاهش ذخایر نفت آمریکا روند نزولی قیمت‌ها را متوقف کرد. قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آگوست با ٢٣ سنت (٠,٣٦ درصد) افت به ٦٣ دلار و ١١ سنت رسید. هر بشکه نفت خام سبک آمریکا برای تحویل در ماه آگوست نیز با ٣٠ سنت (٠.٥ درصد) کاهش به قیمت ٦٠ دلار و ٨ سنت معامله شد. 

دبیرخانه اوپک نیز از افت قیمت سبد نفت این سازمان خبر داد. بر پایه این گزارش، قیمت سبد نفت اوپک در آخرین روز معاملات (جمعه ١٩ ژوئن، ٢٩ خرداد) با ٥٩ سنت (١,٤ درصد) کاهش به ٥٩ دلار و ٩٦ سنت در هر بشکه رسید. بالاترین قیمت نفت اوپک (متشکل از نفت خام ١٢ کشور) در ماه ژوئن معادل ٦٢ دلار و ٤١ سنت در روز ١٠ ژوئن (٢٠ خرداد) به ثبت رسیده بود. 

کارشناسان معتقدند، آمارهای اقتصادی چین و ژاپن بر دوش بازار نفت سنگینی می‌کنند. چین و ژاپن دو واردکننده بزرگ نفت خام آسیا هستند. با این حال عده‌ای می‌گویند با وجود آمارهای ضعیف، تداوم رشد اقتصادی در آسیا از رشد قیمت نفت خام حمایت می‌کند. 

یکی از عواملی که جلوی ادامه روند نزولی قیمت نفت در معاملات سه‌شنبه را گرفت، کاهش ذخایر تجاری نفت آمریکا بود. بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود که حجم این ذخایر در هفته گذشته با ١,٨ میلیون بشکه کاهش به ٤٦٦ میلیون بشکه رسیده باشد.

 

3539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =