رئیس فدراسیون والیبال معتقد است افرادی که از تیم ملی انتقاد می کنند دلسوز هستند اما عده‌ای هم هستند که در این میان به منافع خود فکر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از شکست تیم ملی در بازی های لیگ جهانی موج حملات به کادر فنی و راس آن کواچ روانه شد. پیشکسوتان این رشته کادر فنی را در حد و اندازه تیم ملی نمی دانستند.

اینانلو و بهروز عطایی در راس منتقدان کواچ بودند و معتقد بودند او در مواقع حساس نمی تواند تیم را رهبری کند. عطایی گفته بود دستیاران کواچ ضعیف هستند و خیلی تند علیه کادرفنی موضع گرفته بود.

ناصر شهنازی مربی تیم آلومینیوم المهدی بندرعباس که سابقه مربی گری تیم ملی نوجوان را در کارنامه دارد ماه گذشته در مصاحبه ای گفت: «یکی از نقاط مثبت کادر فنی کواچ حضور رحمان محمدی راد است. محمدی راد جوان است و می تواند به کادر فنی کمک اما کواچ باید درباره بقیه دستیارانش تجدید نظر کند.»

نوشته های محمدعلی اینانلو و البته انتقادهای جواد محتشمیان هم در این مدت از جدی ترین نقدهای والیبالی ایران بود. 
محمدرضا داورزنی این انتقادها را دلسوزانه می داند ولی معتقد است خیلی از این نقدهای تند سازنده نیستند و صاحبان شان  به دنبال منفعت خودشان هستند.

رئیس فدراسیون در حمایت از کادر فنی به خبرگزاری تسنیم گفته است:  «کسانی که خیلی نگران تیم ملی هستند، در واقع نگران خودشان هستند نه کادر فنی تیم. اگر از بین مربیانی که در تیم ملی نیستند، یکی را انتخاب کنیم، چه کسی او را قبول دارد؟ علاوه بر این در کجای دنیا، یک مربی استخدام و دستیارانش را نیز به او تحمیل می‌کنند؟ کدام یک از منتقدان حاضرند که سرمربی تیم ملی باشند ولی دستیاران آنها توسط فدراسیون انتخاب شود؟» این گفته رئیس فدراسیون قبل از همه نام عطایی را در ذهن تداعی می کند.

و البته جایی که می گوید :«کسانی که از تیم ملی انتقاد می کنند افرادی هستند که تیم شان در آسیا نهم هم نشده است.» خاطره حضور ناموفق مربیانی چون شهنازی را در چارت تیم های پایه را در ذهن تداعی می کند، اگرچه او نتایجی معقول تر گرفته بود.
داورزنی می گوید : «چطور ممکن است تیمی به درجات قابل قبول موفقیت در جهان برسد و ما بگوییم کادر آن ضعیف بوده است.»

او منتقدان تیم ملی را چند دسته می داند و معتقد است: «عده ای امتحان خود را پس داده اند و سابقه مربی گری تیم ملی را داشته اند.گروهی هم همواره انتقاد می کنند.زمانی که زوران گاییچ به ایران آمد، گفتند که ما قرارداد ترکمنچای با او بسته‌ایم. بعد نوبت به زنده یاد حسین معدنی رسید. زمانی که ولاسکو هم وارد ایران شد، عده‌ای گفتند که او دیگر پیر شده، در کشورهای قبلی که سرمربی بوده، موفق نبوده و والیبال او تمام شده است. پس از کسب نتایج خوب در سطح جهان، عده‌ای هم از آن طرف غش کردند و گفتند که همه نتایج فقط متعلق ولاسکو است.» منتقدانی چون محتشمیان و اینانلو در این دسته قرار می گیرند ، آنهایی که مربی نیستند و فقط به عنوان کارشناس اظهار نظر مستقل دارند. آنها که کواچ را یک مربی کم تجربه و فاقد توان رهبری تیم ملی می دانند.
داورزنی در بخش دیگری از حرف هایش گفته است: «بعد از ولاسکو نوبت به کواچ رسید. جوانی و بی‌تجربگی،‌ مهم‌ترین ایرادی بود که منتقدان، به کواچ می‌گرفتند. سبک و سیاق هر کدام از مربیانی که در تیم ملی کار کردند با یکدیگر متفاوت است. ما برای رسیدن به هدفی که با تیم ملی والیبال داشتیم باید به یک مربی اعتماد می‌کردیم و به او زمان می‌دادیم تا کار کند. در عین حال نمی‌شود که مرتب به او ایراد بگیریم و در مورد او اظهار نظر کنیم.»

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =