برخی از مخاطبان اعتراض می کنند چرا تعدادی از خطوط انتقال سریع مسافر با اتوبوس بی نظم، کند و آشفته است. پیش از این سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران اعلام کرده بود تا آخر تابستان ۲۰۰ اتوبوس جدید دوکابین وارد خطوط واحد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوار شدن به اتوبوس واحد در برخی از خطوط ویژه اتوبوسرانی برای تهرانیها کابوس شده است. مشاهدات میدانی و تجربیات شخصی نشان می دهد برخی از ایستگاه های اتوبوسرانی به حدی شلوغ است که سوار و پیاده شدن مسافران در این ایستگاه ها با مشقت فوق العاده ای همراه است که به نوشته یکی از مخاطبان، شان و کرامت انسانی مردم را از بین می برد.
یکی از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین در سرویس مشکلات مردم، اینطور درباره تجربه اتوبوس سواری اش در پایتخت، قضاوت و گلایه کرده: چه کسی باید جوابگوی مردمی که توی مسیر راه آهن تجریش چهارراه ولیعصر با بدبختی سوار اتوبوس میشن باشه؟ جالبه که کرامت انسانی توی همین مسیر به لجن کشیده میشه و برای هیچکی مهم نیست. مخصوصا چهارراه ولیعصر . باید موقع سوار شدن مردمو دید و از اونا فیلم گرفت. مسئول خط هم فقط اجازه میده چند تا اتوبوس آقایونو سوار کنه پس خانما چی آدم نیستن؟

پیش از این، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کمبود اتوبوس در پایتخت، با پذیرفتن اینکه برخی از ایستگاه های اتوبوس به دلایلی مانند همجواری با تقاطع یا شلوغی در برخی ساعات، بسیار شلوغ است، از وارد شدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید دوکابین به تهران تا اوایل مهرماه سال جاری خبر داده بود.
مدیرکل روابط عمومی این سازمان گفته بود اصلاحاتی را در برخی خطوط ویژه اتوبوس به عمل آورده اند تا مردم مشکلات کمتری داشته باشند. با این حال واقعیت این است که در برخی ساعات اوج تردد شهروندان، اتوبوس واحد جایی برای سوار شدن ندارد، خیابانها از ترافیک صبح و عصرگاهی قفل می شوند و مترو نیز در برخی مسیرها، در دسترس شهروندان نیست.


شلوغترین ایستگاه های شهر

به نظر می رسد نقاط مرکزی و ایستگاه های اتوبوس در مناطق اداری و تجاری تهران، در ساعات صبح و بعدازظهر که موعد شروع و پایان ساعات کار مراکز اداری و تجاری است، با تردد فراوان شهروندان و در نتیجه بی نظمی و عدم رضایت مسافران اتوبوس روبروست.
خط ویژه اتوبوس در مسیر اصلی شریان شمال به جنوب تهران از چهارراه پارک وی در شمال به سمت میدان راه آهن در جنوب، در ایستگاه های میانی این خط در ساعات پیک تردد شهروندان، وضعیت اسفناکی دارد. به شکلی که از ایستگاه میدان ولی عصر تا ایستگاه جامی در جنوب تقاطع خیابان ولی عصر با خیابان جمهوری اسلامی، قفل شدن خط ویژه اتوبوس واحد، به عیان مشاهده می شود. این ترافیک و درهم گره خوردن کلاف حمل و نقل عمومی در بین تقاطع خیابان ولی عصر با انقلاب (ایستگاه چهارراه ولی عصر) و تقاطع خیابان انقلاب و خیابان جمهوری اسلامی (ایستگاه جمهوری اسلامی) به اوج می رسد. به گونه ای که بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند پیاده در این بخش از مسیر تردد کنند.
همچنین خط ویژه اتوبوسرانی در مسیر اصلی شریان غرب به شرق از پایانه غرب تا پایانه شرق در مسیر خیابان انقلاب و دماوند در اوج ساعات پیک تردد شهروندان، وضعیت نامطلوبی دارد. در مناطق مرکزی پایتخت، این وضعیت به اوج خود می رسد. در بین ایستگاه های میدان انقلاب تا میدان امام حسین، سوار و پیاده شدن از اتوبوس تقریبا غیر ممکن می شود و با نارضایتی شهروندان همراه است. اوج این وضعیت نابسامان در بین ایستگاه های چهارراه ولی عصر و دروازه دولت است. در این بخش از مسیر نیز بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند به صورت پیاده مسیر را طی کنند. البته پیاده روهای عریض و مناطق تجاری در این بخش از مسیر شهروندان به اندازه ای وجود دارد که جذابیت قدم زدن در هوای دودآلود تهران را افزایش دهد ولی از یاد نباید برد در ساعات صبح که مردم برای رسیدن به محل کار خود شتاب دارند و عصرگاهان که خسته از فعالیت روزانه قصد بازگشت به خانه را دارند، قدم زدن در پیاده روهای این بخش از مسیر، فانتزی انسانهای شاد و بیکار است.

 


23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیرازی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    5 0
    ما شیرازیها با شما تهرانیها احساس همدردی میکنیم .اگر یک روز غروب در پایانه شاه چراغ باشید متوجه کمبودها و دیگر معضلات ما خواهید بود اما کو گوش شنوا چشم بینا؟
  • ss A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    3 0
    متاسفانه اینگونه است و خط بی آر تی آزادی تهرانپارس هم که انقدر دیر به دیر اتوبوس می آید که این شلوغی ها را دو چندان می کند. اگر اتوبوس ها در مواقع پر تردد آدمها بموقع از آزادی یا تهرانپارس راه بیفتند چنین وضعیتی پیش نمی آید شده بعضا تا نیم ساعت هم بنده در انقلاب منتظر بی آر تی بوده ام. خط اتوبوس ایستگاه مترو شریف به میدان صنعت هم به دلیل اینکه از اتوبان یادگار امام تردد می کنند فوق العاده در ترافیک می ماند و باعث دیر رسیدن به سرکار و موقع برگشتن به سمت مترو نیز دیر رسیدن به خانه میگردد. کاش می شد در مسیر تردد این اتوبوسها بازنگری شود چون خط ویژه نیستند خیلی در ترافیک می مانند و در مسیر اتوبوسهای بی آرتی نیز زمان حرکت ها و تعداد اتوبوس ها اصلاح شود.
  • فاطمه IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    شما میگید مشکلاتتون رو با ما در میان بزارید خب که چی////// مگه تاثیری داره من یه ماه پیش وضعیتا اتوبوسهای تجرش راه اهنو شرح دادم و با شما درمیون گذاشتم ماه رمضون بیست دقیقه تو ایستگاههای شیشه ای و. گرم باید وامیستادی و اخرشم جا واسه ایستادن نبود چه رسد نشستن الان که دیگه بدتر شده این چه کاری بوده اخه اقا ما اتوبوس کولردار نمیخایم همون یه کابینه بسه عوضش لازم به ایستادن تو ایستگاه نیست خواهش می کنم رسیدگی کنید
  • رضا IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    آقا بیشتر اتوبوسای ونک به آزادی، بدون کولر هستن، مگه یه کولر واسه اتوبوس چقدر خرج داره که مسافرها بیذار میشن از سوار شدن به این اتوبوس‌ها و واقعا خیلی تفاوت بین کولردار و بدون کولر هست، در ضمن خیلی ممنون از رانندگان اتوبوس‌های کولردار
  • عطا IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 4
    آقاجان اینقدر به تهرانی ها نرسید تا بروند شهرها و روستاهای خودشان افزایش جمعیت تهران و وجود دلال ها و تاجرهای بی انصاف و کاسب ها همش تقصیر مسئولین است
  • علی IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    خط شهید بهشتی بلوار ارتش هم خیلی بی نطمه هر بار هم که اعتراض میکنیم به نتیجه نمیرسیم اکثر مسافرا هم عطایش را به لقایش بخشیدند . یک بار به مدیر خط اعتراض کردم گفت 1 ساعت پیش اوتوبوس حرکت کرده هنوز 1 ساعت نشده که منتظری کجای دنیا یک ساعت باید منتظر اتوبوس بمونی
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خط راه آهن تجریش وضعش بد تر شده. تازه برخی از راننده هایش هم با سرعت زیر 40 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. بخش خانمها هم که تقریبا صندلی ندارد و در هوای گرم و بویژه ظهرها و بعد از ظهرها و یا زمانیکه اتوبوس خیلی متراکم است کولرهایش هم نمی توانند اتوبوس را خنک کنند. در کل وضع این خط بد بود و بدتر شده.