معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت گفت: چنانچه فرد از پزشک خانواده اش رضایت نداشته باشد در سال دوبار می تواند آن را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کاربران این خبرگزاری که از اهالی استان فارس است درباره پزشک خانواده سوالی را مطرح کرده. او می گوید: "من اهل شیراز هستم و انتخاب پزشک خانواده اجباری است. یعنی اگر کسی نخواهد از طریق پزشک خانواده درمان شود، باید همه هزینه ها را آزاد بپردازد و مشمول بیمه نیست. اگر به هر دلیلی از پزشک خانواده مان راضی نبودیم یا دوست نداشتیم از پزشک خانواده استفاده کنیم چه کار کنیم؟"


دکتر علی اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت در این باره به خبرآنلاین گفت: انتخاب پزشک خانواده برای طی روند درمان اجباری نیست و کسانی که می خواهند تحت پوشش بیمه باقی بمانند می بایست از این کانال درمان خود را شروع کنند.


او گفت: پزشک خانواده مشاور سلامت فرد و خانواده است و در بسیاری از کشورها اجرا شده. چرا نباید فردی به این پزشک اعتماد کند؟ اگر یک خانواده مشاور پزشک داشته باشد بهتر است یا این که با دانش خودش عمل کند؟


دکتر سیاری ادامه داد: مردم می توانند پزشک خانواده شان را انتخاب کنند و امکان عوض کردن این پزشک دوبار در سال وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت گفت: ر حال حاضر در دو استان فارس و مازندران و کلیه روستاهای ایران و شهرهای زیر 20 هزار نفر پزشک خانواده داریم که حدود هشتاد درصد مردم در مازندران و فارس پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند و طرح در حال اجراست.
304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    البته اگر پزشکخانواده ای وجود خارجی داشته باشد وگرنه چیزی که نداری اصلا هر روز میتوانی تغییرش بدهی
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    اینم از اون حرفهاست. مردم باید حق انتخاب داشته باشند. نمی شه به زور گفت پیش این پزشک برو یا اون پزشک. می تونید بگید که مردم حق دارند نزد هر پزشک خانواده ای که در منطقه خودشان حضور دارد بروند. منطقه ای باید باشد نه اینکه به زور مردم را پیش یک پزشک بفرستید. رابطه بیمار و پزشک در تشخیص خیلی مهم است.
  • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    مردم فارس و مازندران به نسبت وضع مالی خوبی دارند و هزینه های درمان خود را مستقیم میپردازند. در نتیجه به این طرح کپی برداری شده از خارجیها اعتراض نمیکنند.حالا خارجیها الگو شدند برای ما. در زمینه های دیگه همه چیز میشه تهاجم فرهنگی طرح پزشک خانواده باعث تاخیر در تشخیص و درمان میشود.تجربه شخصی من