عبدالمالک ریگی هنوز اعتراف نکرده، رسانه‌های حامی‌اش را به وحشت انداخته است.

به گزارش خبرآنلاین عبدالمالک ریگی که در چند سال اخیر با پوشش خبری - رسانه ای شبکه العربیه به جنایتهایش بازتاب منطقه ای می داد پس از دستگیری به معضلی برای رسانه های حامی اش تبدیل شده است.

گزارش مشروح العربیه و بی بی سی از فعالیتهای تروریستی این گروهک در جنوب شرق کشور و ابراز امیدواری برای بسط اقدامات او اکنون و پیش از اعترافات این جنایتکار به یکی از مشکلات برخی شبکه های تلویزیونی - خبری تبدیل شده است.

پخش التیماتوم ریگی به نیروهای انتظامی ایران و نشان دادن 14 سرباز وظیفه نیروی انتظامی و تهدید به قتل آنها و پس از چند روز پخش تصاویر کشتار این سربازان ایرانی از شبکه تلویزیونی العربیه از جمله خدماتی بود که این شبکه به گروهک تروریستی ریگی داشت و هنوز با جستجویی در اینترنت می توان عکس سربازان به صف نشسته ایرانی را زیر لوگوی العربیه یافت.

به اعتقاد شبکه تلویزیونی العربیه که در ماههای پس از نتخابات ریاست جمهوری دهم به آتش بیار معرکه و منازعات سیاسی داخلی کشورمان بدل شده بود «جمهوری اسلامی ایران "جندالله" را یک تشکیلات تروریستی ومرتبط با دستگاه های اطلاعاتی امریکا وپاکستان می داند و آن را متهم می کند (!) که بارها شهروندان غیرنظامی را هدف عملیات خود قرار داده است.» این جملات، بخشی از گزارشی است که دوشنبه هفته گذشته بر روی سایت اینترنتی شبکه العربیه قرار گرفت.

علاوه بر این شبکه العربیه در گزارشی که هفته گذشته پخش کرد آخرین بیانیه این گروهک تروریستی را قرائت و خبر از سرگیری عملیات نظامی این گروهک داد و اعلام کرد: "جندالله" اعلام داشت که "فعالیت های نظامی خود در منطقه را از سرخواهد گرفت و عملیات ها و خصوصا عملیاتهای استشهادی را به زودی به اجرا در خواهد آورد."

العربیه که تا روز دستگیری عبدالمالک ریگی مصرانه حامی او بود ضمن انتشار بیانیه این گروهک تروریستی اعلام کرده بود« "جند الله" در بیانیه خود به دولت جمهوری اسلامی ایران هشدار داد تا خود را برای آنچه که " نبردی سخت" نامید ، آماده کند و اعلام کرد " شدید ترین حملات علیه اهداف نظامی وسیاسی و اقتصادی" را به اجرا خواهد گذاشت.» این جملات آخرین خیال بافی های ریگی بود که به وسیله حامیان آن سوی آبهای او بلند خوانی شد.

اما با دستگیری ریگی و در خطر قرار گرفتن حیثیت این شبکه تلویزیونی، العربیه روز چهارشنبه خبری منتشر کرد و در آن مدعی شد که «دو نفر ازمتهمان به ترور محمود المبحوح عضو حماس پس ازماموریت به ایران سفرکردند».

این خبر پس از انتشار در گفت و گوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با خبرآنلاین تکذیب شد.

به اعتقاد رامین مهمان پرست انتشار این خبر اقدام سئوال برانگیز رسانه عربی منطقه است که سعی در پاک کردن رسوایی صهیونیست ها در این ترور را داشتند. اقدامی فرافکنانه که به دنبال گم کردن نقش حمایتی از جنایتهای ریگی بود تا با ایراد اتهامی علیه ایران حمایتهای العربیه از گروهکی تروریستی در ایران به فراموشی سپرده شود.

ظاهرا باید انتظار داشت که در روزهای آینده رسانه های حامی جنایت های عبدالمالک ریگی به روشهای مختلف سعی در فرافکنی کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =