معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از تدوین قانون پیش فروش ساختمان و جلوگیری از فروش همزمان یک واحد به چند خریدار، در این معاونت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،احدالله احمدی پرگو اظهار داشت: تدوین این قانون در جلسه ای با حضور رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز که در دفتر معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در مواردی مشاهده شده است که سازندگان و صاحبان برخی املاک اقدام به پیش فروش ملک نموده و سپس از تحویل آن به خریدار ممانعت می کنند یا در موارد متعدد تخلفاتی در زمینه زمان تحویل، کیفیت مصالح به کار رفته و نظایر آن دیده می شود؛ همچنین گاه یک ملک به تعدادی خریدار به طور همزمان به فروش می رسد که این امور نیازمند ساماندهی و اجرای قوانین و مقرراتی است که از میزان این تخلفات بکاهد.
این مسئول بیان داشت: در جلسات مشترکی که بین رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ایران کوچک برقرار شد، موضوعات مختلف در این خصوص مورد بحث و ارائه نظرات کارشناسی قرار گرفت و مقرر شد قانون پیش فروش آپارتمان ها با هدف رفع این مشکلات تهیه و تدوین شود.
به گفته پرگو، برای این منظور فرم شناسنامه فنی پیش فروش آپارتمان توسط اداره ضوابط و مقررات شهرسازی به مسئولیت مهندس عراقی، تدوین شده که در آخرین جلسه مشترک، فرم شناسنامه پیشنهادی مورد بررسی و تایید قرار گرفت.
وی اذعان داشت: بر این اساس ارائه این شناسنامه برای تنظیم و ثبت قرارداد پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی، الزامی است.
معاون شهردار کرج در امور شهرسازی و معماری خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته فنی مشترکی میان شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز تشکیل شود که به این منظور ساز و کار نحوه اجرایی شدن ارتباط الکترونیکی دفتران اسناد رسمی و شهرداری تدوین شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =