مهر نوشت: رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه مردم بلافاصله بعد از ذبح و تحویل گرفتن لاشه اقدام به توزیع آن نکنند، گفت: گوشت تازه باید بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت در شرایط یخچالی نگهداری شود تا احتمال آلودگی آن کاهش یابد.

مهدی خلج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت عید قربان در سراسر کشور ۱۵۰۰ پایگاه عرضه بهداشتی دام، ۱۸۰۰ اکیپ سیار و ثابت با ۲ هزار و ۷۲۰ دامپزشک و کارشناس بازرسی بهداشتی گوشت و همچنین ۵۳۰ روحانی ناظر شرعی در حال خدمت رسانی به مردم هستند، اظهارداشت: در استان تهران ۷۲ جایگاه بهداشتی دام فعال است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال حدود ۲۵۰ هزار رأس دام تحت نظارت دامپزشکی خریداری شود، گفت: همچنین پیش بینی ما این است که حدود ۱۲۰ هزار رأس دام در مراکز تحت نظارت ذبح شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه باید در جهت آموزش مردم و بالا بردن فرهنگ تلاش کرد، افزود: باید این مسئله در میان مردم جا بیفتد که در همه زمان ها اعم از اعیاد یا غیر از آن دام را در منازل یا معابر کشتار نکنند.

وی ادامه داد: کشتار دام در معابر و منازل سبب افزایش احتمال انتقال بیماری های مشترک و همچنین آلودگی محیط زیست می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی بیماری ها در دام علامت ظاهری ندارند، گفت: بنابراین ممکن است مردم دامی را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند اما این دام آلوده باشد و پس از ذبح مشکلاتی را برای آنان ایجاد کند. به همین جهت توصیه ما این است که ذبح دام نیز در مراکز و کشتارگاه های تحت نظارت انجام شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه عرضه گوشت گرم و تازه احتمال انتقال آلودگی را افزایش می دهد، تاکید کرد: مردم بلافاصله بعد از ذبح و تحویل گرفتن لاشه اقدام به خرد کردن و توزیع آن نکنند و لازم است که بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت لاشه را در شرایط یخچالی نگهداری کنند تا احتمال آلودگی از این طریق کاهش پیدا کند.

خلج گسترش سال به سال مراکز بهداشتی عرضه و ذبح دام را مورد اشاره قرار داد و افزود: از مردم درخواست می کنیم هنگام خرید و ذبح دام در مراکز مشخص شده صبر بیشتری به خرج دهند و در صورت بروز بی نظمی های ناخواسته در این جایگاه ها، ناراحت نشوند چرا که همه ارگان های دولتی در تلاش هستند تا شرایط به نحو مطلوب پیش برود.

بر اساس این گزارش مردم در صورت مشاهده هرگونه ایراد در اجرای طرح عرضه بهداشتی دام به مدیریت جایگاه مراجعه و یا با شماره تلفن های ۵۵۵۴۱۱۷۰ و ۵۵۵۴۰۹۸۹ یا با مرکز نظارت و هماهنگی ۱۸۸۸ و یا سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =