نماینده شهریار، قدس و ملارد گفت: همه مسئولان باید بدانند نسبت به ورزش مسئول هستند و هزینه در ورزش ارزش دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز: حسین گروسی یکی از اعضای فراکسیون ورزش مجلس و نماینده شهریار، قدس و ملارد راجع به عملکرد وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی را ارایه داد
وی درباره خصوصی سازی باشگاههای استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس دیگر بر عهده وزارت ورزش و جوانان نیست و به سازمان خصوصی سازی واگذار شده است. در این میان وزارت ورزش فقط نقطه نظرات خود و صاحب نظران را جمع بندی می کند و ارایه می دهد. درست است که این وزارت خانه متولی اصلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است اما همه چیز به وزارت ورزش برنمی گردد و تمام مسئولیت ها دست آن نیست. الان همه چیز دست سازمان خصوصی سازی است و نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس به این سازمان برمی گردد.
گروسی درباره بحث ناتمام ماندن پروژه های ورزشی بیان کرد: به نظر من باید در بودجه وزارت ورزش تجدید نظر شود. حقیقت این است که مشکلات ورزش با دو یا 3 برابر کردن بودجه وزارت ورزش هم حل نمی شود. نگاهها به ورزش باید عوض شود. همه مسئولان باید بدانند نسبت به ورزش مسئول هستند و هزینه در ورزش ارزش دارد. مثلا وزارت بهداشت باید بداند هزینه در ورزش، باعث کاهش هزینه در بخش دارو و درمان می شود یا وزیر کار مطمئن باشد هزینه در ورزش باعث بهره وری کارمندان خودش هم می شود. سایر وزرا و مسئولان ورزش هم این نکته را در نظر داشته باشند که هزینه در ورزش سرمایه گذاری قابل بازگشت است و ارزش زیادی دارد.
وی ادامه داد: نباید فقط وزیر ورزش پاسخگوی مشکلات باشد بلکه باید همه مسئولان نگاهشان را به ورزش عوض کنند و همه دغدغه آن را داشته باشند. با این شرایط بودجه ورزش باید خیلی بیشتر شود و در برنامه ششم توسعه یک درصد از بودجه همه وزارت خانه ها به ورزش اختصاص پیدا کند. ورزش باید برای آحاد جامعه ارزان شود و جوانها هم گرایش بیشتری به آن پیدا کنند.
گروسی با تمجید از نقش نظارتی وزیر ورزش در فدراسیون ها، گفت: یکی از ویژگی های وزیر ورزش این است که در فدراسیون ها نقش نظارتی دارد نه اینکه دخالت کند و به فکر انتصاب افراد باشد. وزیر ورزش یکی از کارهای اصلی اش این است که باید بر فدراسیون ها نظارت داشته باشد و این با دخالت تفاوت زیادی دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون ورزش سوال ویژه ای از دکتر گودرزی دارد؟ گفت: سوال داریم اما سوال ویژه نداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =