مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری کرج با اشاره به اقدامات سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایمنی، گفت: وظیفه آتش نشان، تنها مقابله با حوادث نیست؛ ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان به منظور پیشگیری از بروز حوادث متعدد از رسالتهای مهم مجموعه آتش نشانی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،سهراب شهبانی گفت: با بیان این مطلب به برگزاری دوره های آموزشی اطفای حریق برای شهروندان در ادارات، مدارس، دانشگاه ها و ... اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به ترویج فرهنگ ایمنی به دلیل اهمیت سلامت شهروندان، امری ضروری به شمار می رود.
این مسئول با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی آتش نشان داوطلب، عنوان کرد: ترغیب شهروندان به یادگیری موارد امینی از اولویت ها و سیاست های مهم کاری سازمان آتش نشانی است که این سازمان با اهدا نشان " آتش نشان داوطلب"به شرکت کنندگان در این مورد دوره های آموزشی تا حد بسیار مطلوبی به اهداف خود نزدیک شده است.
وی همچنین از افزایش ایمنی در ساختمان های جدید احداث شده و اماکن عمومی شهر به عنوان دیگر اقدام سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایمنی یاد کرد و خاطر نشان شد: فقر آگاهی مردم نسبت به مباحث ایمنی موجب افزایش تلفات می شود که سازمان آتش نشانی با ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف سعی بر مهار حوادث و کاهش تلفات دارد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه رعایت اصول پیشگیری از مهم ترین عواملی است که می تواند از تلفات جانی در حریق ها جلوگیری کند، عنوان کرد: تجهیز ساختمان ها به وسایل ایمنی و ارتقاء دانش شهروندان در زمینه كنترل و جلوگيري از گسترش آتش و دود، خارج كردن و انتقال افراد به مكان هاي امن و انجام عمليات اطفاء حريق و ... از مواردی است که می تواند فرهنگ اصول پیشگیری را نهادینه کند.
رادیو آتش نشان، همیار آتش نشان در پیشگیری از حوادث
شهبانی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح رادیو آتش در رادیو اینرنتی مدیریت شهری کرج نشان در تیر ماه سال جاری اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه مواردی از جمله توصیه های ایمنی، آموزش پیشگیری از حوادث، آموزش ایمنی ساختمان ها، قصه های آموزشی برای کودکان، مصاحبه و گفتگو با مسئولان آتش نشانی در این رادیو بارگذاری شده است، این رسانه شنیداری نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به عملکرد و اهداف سازمان در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی دارد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، اضافه کرد: طی سال جاری رادیو آتش نشان، نسبت به دیگر اقدامات در توسعه ایمنی از طریق فرهنگسازی پیشرو بوده است.
این مسئول در تشریح مزیت های راه اندازی رادیو آتش نشان، گفت: ارتقاء ارتباطات مجازی آتش نشانان کل کشور از طریق این رادیو ممکن شده است که این مهم کمک شایانی به گسترش سطح علمی آتش نشانان خواهد کرد.
وی در ادامه سخنان خود، برگزاری دومین نشست مشترک مدیران روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهرهای کشور به میزبانی کرج را یادآور شد و با بیان اینکه این مهم نیز در ردیف اقدامات سازمان در نیمه اول سال جاری قرار گرفت، افزود: این نشست با هدف تدوین برنامه های مطلوب به منظور تحقق اهداف کلان سازمان آتش نشانی برگزار شد.
شهبانی در پایان، توجه به نظرات شهروندان در خصوص اقدامات انجام شده را ضروری دانست و بیان کرد: سازمان آتش نشانی آمادگی پاسخگویی به سوالات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان را دارد لذا شهروندان می توانند با شماره تلفن 32804443 الی 5 تماس گرفته و سازمان را در ارائه خدمات بهینه شهروندی یاری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =