نایب‌رئیس شورای شهر قزوین خبر داد طراحی فاز نخست پارک 26 هکتاری قزوین

نایب‌رئیس شورای اشلامی شهر قزوین گفت: طراحی فاز نخست پارک 26 هکتاری قزوین به اتمام رسیده و اجرای دیواره ساحلی آن در حال اجرا است.

خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین امشب با حضور فرج‌الله فصیحی‌رامندی رئیس و علی فرخزاد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، عباس ظاهری، حسین صلح‌جو، علی مجابی، فاطمه اشدری، حکمت‌الله داودی، احد چگینی، حسین غیاثوند، مریم نخستین، علی صادقی‌نیارکی و شهلا عطایی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با موضوع با موضوع بررسی نامه‌های واصله و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.

در جلسه فوق، مصوبات کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر قزوین از جمله پارک 26 هکتاری حاشیه اتوبان باراجین و طرح تشویقی و حمایتی شهروندان قزوینی در نوسازی بافت‌های فرسوده با حضور اعضا در شورا بررسی شد.

در جلسه علنی شورا به مصوبه پارک 26 هکتاری حاشیه اتوبان باراجین اشاره شد و علی فرخزاد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص این پروژه اظهار کرد: طراحی فاز نخست این پارک به اتمام رسیده و اجرای دیواره ساحلی آن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پارک فوق از مهم‌ترین پروژه‌های مجموعه مدیریت شهری است که در قزوین انجام می‌شود، بیان کرد: در این پروژه اقتصادی بودن، رعایت پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و پیش‌بینی حداقل سه ورودی به پارک که اکنون دو ورودی دارد باید لحاظ شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی است، عنوان کرد: این موضوع باید در طراحی المان‌ها، سازه‌ها و مبلمان شهری طبق الگوهای معماری ایرانی و اسلامی در نظر گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه پارک 26 هکتاری حاشیه اتوبان باراجین قابلیت مسافرپذیری را به دلیل قرار گرفتن در مجاورت اتوبان، مجاور لشکر 16 زرهی و نزدیکی به دانشگاه آزاد اسلامی دارد، افزود: در آینده مسافران بی‌شماری به این پارک می‌روند، بر این اساس باید در طراحی آن دقت‌های لازم را اتخاذ کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه پارک فوق نامی ندارد، خاطرنشان کرد: باید در شورای نامگذاری در انتخاب اسم این پارک، اقدامات لازم انجام شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه طراحی و اجرا پارک ضمن تفکیک باید بعد از طراحی به تأیید سازمان طراحی شهرداری قزوین و کمیسیون عمرانی شورا برسد و سپس اجرا شود، گفت: همچنین در این پارک باید فضای خاص فرهنگی و سن نمایش برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در نظر گرفته شود.

حسین صلح‌جو، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه فوق بیان کرد: این پروژه از پارک‌های پرتردد مسافران است بر این اساس می‌تواند در جذب گردشگر در شهر قزوین تاثیرگذار باشد.

محمدرضا صدیقی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در رودخانه‌های قزوین، بین 20 تا 30 سال یک‌بار سیل می‌آید و همین موضوع می‌تواند موجب تخریب پارک شود، به همین دلیل باید به این موضوع در طراحی پارک توجه کرد.

رئیس کمیسیون شورایاری اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه پارک یاد شده در مسیر کریدور شمال به جنوب بوده و در جذب گردشگر موثر است و در آینده مسافران زیادی را جذب می‌کند، افزود: به همین دلیل باید به نحو مطلوبی در این پارک تامین پارکینگ، سرویس بهداشتی و فضاهای استراحتی در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه با بیان نظرات اعضای دیگر شورای اسلامی شهر قزوین پیرامون پارک 26 هکتاری حاشیه اتوبان باراجین، مصوب شد که در این پارک، اقتصادی بودن، رعایت پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، پیش‌بینی حداقل سه ورودی، رعایت الگوهای معماری ایرانی و اسلامی، نامگذاری پارک، تفکیک طراحی و اجرای پارک، تهیه فضای خاص فرهنگی و سن نمایش پارک لحاظ شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =