افزایش ۶۷ درصدی کمک سالانه‌ی ایالات متحده به رژیم صیونیستی هم دردی از آن‌ها دوا نخواهد کرد. جنگ دانش میان ایران و اسرائیل آغاز شده است.

اسرائیل هر ساله ۳ میلیارد دلار کمک از ایالات متحده‌ی آمریکا دریافت می‌کند. این در حالی است که بودجه‌ی سال ۲۰۱۵ این رژیم ۳۲۸ میلیارد شِقِل معادل تقریبا ۸۴.۵ میلیارد دلار بوده است. یعنی بیش از ۳.۵٪ بودجه‌ی این رژیم را ایالات متحده تأمین می‌کند. این کمک بنا است تا سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته باشد.

اما نکته‌ی جالب ماجرا این است که از همین الان اسرائیل طرحی به ایالات متحده پیشنهاد کرده که طبق آن ایالات متحده از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ (یعنی دقیقاً ده سال) هر سال ۵ میلیارد دلار به این رژیم کمک کند. این طرح در مراجع تصمیم‌گیری در ایالات متحده در دست بررسی است. افزایشی حدود ۶۷٪ در کمکی که اصلاً معلوم نیست مردم مالیات دهنده‌ی ایالات متحده چرا باید درش شریک باشند.

بهانه‌ی این طرح افزایش پول‌توجیبی چیست؟ توافق ایران و قدرت‌های جهانی بر سر پروژه‌ی هسته‌ای ایران. اینجا جای حساب و کتاب است. ما بر اثر این توافق امکان دستیابی به یک تکنولوژی انحصاری را پیدا کردیم، امکانی که از مرحله‌ی پژوهش تا پایانی‌ترین مراحل اجراییش کاملاً بومی شده است. اسرائیل در واقع دارد با خودزنی و وانمود کردن این که ترس از توان هسته‌ای ایران نفسش را بند آورده ۲۰ میلیارد دلار پول‌توجیبی اضافه در عرض ده سال از ایالات متحده می‌گیرد. البته اسرائیل حق دارد از ایران بترسد و می‌ترسد اما این تنها ناشی از توان هسته‌ای ایران نیست، اصل ماجرا را چند روز پیش ژنرال هرصل هَلِوی فرمانده اطلاعات ارتش اسرائیل علنی کرد. او گفت «شاید از من بپرسید ما در ده سال آینده وارد جنگ با ایران خواهیم شد یا نه؟ من جوابی به شما می‌دهم که باعث حیرتتان شود، ما هم اکنون در حال جنگ با ایران هستیم. ایران دارد فاصله‌ی تکنولوژیک خود را با ما در زمینه‌های آی‌تی و فناوری دفاعی از میان می‌برد. لشکری از دانشمندان، ریاضیدانان و مهندسان ایرانی در حال جنگ با دانشمندان، ریاضیدانان و مهندسان ما هستند و این جنگ هر چه می‌گذرد پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود.»

او حتی به این اشاره کرده که از پیروزی انقلاب تا کنون تعداد مراکز آموزشی و دانشجویان در ایران ۲۰ برابر شده اما در اسرائیل ۳.۵ برابر و این برای ایران امکانی به وجود آورده که اسرائیل از آن بی بهره است.

همه‌ی این‌ها در کنار هم نشان می‌دهد حتی اگر آن افزایش کمک تصویب شود، باز دردی از اسرائیل دوا نخواهد شد. روزگاری که اسرائیل انسان‌های بی‌دفاع را قتل عام می‌کرد و در همان حال به افکار عمومی دنیا لبخند می‌زد و خودش را دوست داشتنی و لایق همدلی و کمک نشان می‌داد گذشته. افکار عمومی کشورهای بسیاری از جمله کشورهای اروپایی در چند سال اخیر با واقعیت‌های اسرائیل آشناتر شده است و ایران روز به روز قدرت علمی بیشتری به دست می‌آورد. جنگ دانش شروع شده و اسرائیل چشم‌انداز تیره و تاری پیش رو دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام آقای علیانی. دم شما گرم. از خماری در اومدم. باز هم بنویس مرد. یا حق