رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل بعد از گندم سیب زمینی را مهمترین محصول کشاورزی استان دانست و افزود : 20 درصد سیب زمینی کشور در استان تولید می شود که از لحاظ کیفیت، درصد ماده خشک، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشوراز جایگاه خاصی در محصول پاک و اورگانیک یافته است.

مهندس عدیل سروی که قبل از ظهر امروز در جمع نشست مشترک با رایزنان اقتصادی ایران در ده کشور نیجریه، روسیه، ترکیه، بلاروس ، ایتالیا ، ارمنستان ، کنیا ، آفریقای جنوبی، لبنان و جمهوری آذربایجان در محل اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود : اقلیم و طبیعت بی نظیر استان در بخش کشاورزی قابلیت ها و توانمندی های زیادی به آن بخشیده است و وجود تنوع محصولات کشاورزی، پتانسیل کشاورزی استان را در تمامی زمینه های زراعی ، باغی و امور دام افزایش داده است.

وی بعد از گندم سیب زمینی را مهمترین محصول کشاورزی استان دانست و افزود: 20 درصد سیب زمینی کشور در استان تولید می شود که از لحاظ کیفیت، درصد ماده خشک ، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشوراز جایگاه خاصی در محصول پاک و اورگانیک یافته است کما اینکه از 340 نمونه تصادفی بر مبنای آزمایشات انجام شده به عنوان محصول سیب زمینی استاندارد نشان استاندار ملی را به خود اختصاص داده است .

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در استان 550 هزار تن سیب زمینی مازاد بر نیاز در استان تولید می شود که به کشور های همسایه و دیگر استانهای کشور صادر می شود اما لازم است رایزنان اقتصادی ذیربط بازارهای هدف متعددی را پیدا کنند.

وی افزود: در سال گذشته با تلاشهای انجام شده و همکاریهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در در جمهوری آذربایجان در زمینه صادرات سیب زمینی فراهم شد که این امر درتنظیم بازار و تعادل عرضه و تقاضا نقش ارزندهای داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود : در حال حاضر در راستای راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی وتکمیلی نیاز ضروری برای سرمایه گذاری وجود دارد که در این بخش هم حتی می بایست در بحث سرمایه گذاری های مشارکتی با شرکت های خارجی فراهم شود.

مهندس عدیل سروی با اشاره به وضعیت بسیار مناسب کشور بویژه سیاست های همسوی وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد ارتباط با کشور هایی با پتانسیل کشاورزی بالا در سطح بین المللی منجمله با کشورهاکه از اقدامات مناسب و بموقع مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به منظور تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی وبذور با پتانسیل بالا و اصلاح نژاد و .....بود ما نیز با وجود ظرفیت های بالای استان در افزایش تولیدات اقتصادی نهایت همکاری را در این راستا معمول خواهیم داشت.

وی با قدردانی از سعی واهتمام رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان آقای بهنام پیرموذن که فضای مناسب ارتباط با کشورهای مهم را فراهم آورده است افزود: رایزنان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران می توانند در توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازاد استان به سایر کشورها حمایت و در تولید محصولات جدید متناسب با نیاز کشورهای هدف ما را هدایت نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =