دبیر کل هلال احمر خبر داد ،تشکیل خانه‌های هلال در روستاها و شهرها

به گزارش ایسنا،دبیر کل هلال احمر کشور گفت که در شرایط فعلی هوشیاری و همچنین آمادگی سازمان هلال احمر باید حتی از نیروهای مسلح بالاتر باشد.

علی‌اصغر احمدی ظهر سه‌شنبه در دیدار با استاندار البرز، با بیان اینکه "مهمترین وظیفه هلال احمر، امداد و نجات است" افزود که همین وظیفه می‌طلبد که برای عملکرد مناسب در هنگام رخ‌داد حوادث و بحران‌ها هوشیاری و آمادگی بالایی داشته باشیم.
وی همچنین در مقایسه‌ای برای نشان‌دادن اهمیت کار هلال احمر گفت: نیروهای مسلح به راحتی می‌توانند تحرکات احتمالی را پیش‌بینی و اقدامات لازم را انجام دهند اما هلال احمر با حوادث و بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی دست و پنجه نرم می‌کند، به همین دلیل اعتقاد دارم باید آمادگی ما چند برابر ارتش و سپاه باشد.
وی در بخش دیگر سخناش با اشاره به ایجاد "خانه هلال" در روستاها و شهرها گفت: یکی از راههای عملکرد مناسب در مواقع بحران، همچنین حوادث، آموزش شهروندان است. وقتی شهروندان از مهارت لازم برخوردار باشد در مواجهه با شرایط سخت مدیریت بهتری می‌کنند و این موضوع سبب کم‌شدن میزان خسارت‌ها خواهد شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور همچنین با اشاره به شعار «هر خانواده یک امدادگر» گفت که اگر به دنبال تعبیر این مهم هستیم باید به آموزش بهای بیشتری نسبت به امروز داده شود.
احمدی در ادامه با اشاره به توانمندی هلال احمر برای دخالت در حوزه‌هایی غیر از امداد و نجات، گفت: اگر چه ماموریت اصلی هلال احمر امداد و نجات است اما این توانمندی را داریم که کمک‌حال دولت و شهروندان در بسیاری حوزه‌های دیگر نیز باشیم.
دبیرکل سازمان هلال احمر با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله این سازمان، افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی این برنامه دخالت مستقیم مردم در موضوعات امداد و نجات است.
وی در همین راستا یادآور شد: در تلاشیم در هر روستا و یا محله خانه هلال تشکیل دهیم و آموزش‌های لازم را به شهروندان منتقل کنیم، به طور قطع با آمادگی مردم می‌توانیم در مقابل حوادث و بحران‌ها نتایج بهتری کسب کنیم.
احمدی گفت: با اجرایی شدن طرح خانه هلال، شهروندان در کمترین زمان ممکن به عنوان اولین موج امدادرسانی در مواقع بحرانی حضور خواهند یافت.
احمدی در عین حال با اشاره به اینکه نباید اجرایی شدن طرح خانه هلال به لحاظ مالی فشاری به دولت وارد آورد، افزود: از طریق جهاد و مشارکت مردمی می توان این طرح را در کمترین زمان ممکن و به راحتی در استان‌ها اجرا و پایه‌گذاری کرد.
دبیر سازمان جمعیت هلال احمر کشور همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز هوایی هلال‌ احمر کشور گفت: این طرح در دست مطالعه است.
وی یادآور شد: در این طرح نیاز به یک فرودگاه خاص و مجزا نداریم و می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را ببریم . فردوگاه پیام و امام خمینی (ره) این توانایی را دارند که به مراکز هوایی هلال احمر تبدیل شوند.
احمدی همچنین با اشاره به بخش‌های بهداشت درمان و همچنین توانبخشی در مجموعه متبوعش گفت: توانمندی خدمت به مردم در این سازمان وجود دارد و امیدواریم در شورای برنامه‌ریزی استانها، از لحاظ اعتباری توجه قابل قبولی برای این بخش‌ها اختصاص یابد.
احمدی در بخش دیگر سخناش با بیان اینکه هلال احمر در بحران و حوادث باید آمادگی کامل داشته باشد، گفت: با آموزش شهروندان، کاهش خطرپذیری و بالا بردن افزایش تاب‌آوری مردم می‌توان این آمادگی را ارتقاء داد.
وی با اشاره به سیل چندی پیش ایلام گفت: بررسی های انجام‌شده نشان داد خانه‌هایی در این سیل دچار خسارت شدند که در مکان‌های ناامن بنا شده بودند. ساخت و ساز نادرست از دلایل وقوع اتفاق تلخ ایلام و کوهدشت بود.
بر اساس این گزارش استاندار البرز نیز در دیدار با دبیر کل سازمان هلال احمر کشور، گفت: یکی از راههای کم کردن خسارت حوادث و بحران‌ها، دخالت دادن مردم است که این مهم تنها با آموزش همگانی اتفاق می‌افتد.
حمید طهایی با بیان آن که استان البرز در حوزه امکانات ضعیف است، افزود: با این وجود تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق‌تر از میزان خسارت حوادث غیرقابل پیش‌بینی بکاهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =