رسانه‌های آمریکایی می‌گویند مردی که پنجشنبه شب دو مامور حفاظتی پنتاگون را مجروح و خود نیز در این حادثه کشته شد، یادداشت‌هایی را روی اینترنت منتشر کرده و گفته که به نظر او ماجرای یازدهم سپتامبر یک نقشه آمریکایی بوده است.

تازه‌ترین گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره این موضوع نشان می‌دهد که ضارب یعنی جان پتریک بدل از اهالی شهر هولیستر در ایالت کالیفرنیا بوده که با تصمیم قبلی و به منظور گرفتن انتقام به ویرجینیا آمده بود.

ماموران تحقیق وزارت دفاع گفته‌اند تاکنون هیچ مدرکی دال بر این که این واقعه یک واقعه تروریستی و در ارتباط با عوامل خارجی بوده است به دست نیاورده اند.

ریچارد کی ویل رییس پلیس پنتاگون روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت : پتریک بدل مردی بسیار آراسته و تحصیل کرده و آگاه بوده است که در زمان ورود به مقر پنتاگون کت و شلوار و کراوات به تن داشته و به راحتی و بدون بر انگیختن شکی توانسته است خودش را به عنوان یکی از ماموران وزارت دفاع آمریکا جا بزند.

کی ویل گفته است که وی هنگام ورود دو اسلحه نیمه خودکار با مقدار زیادی خشاب و مهمات زیر لباس خود مخفی کرده بوده اما وقتی که از او کارت هویت خواسته شده ظاهرا برای بیرون اوردن کارت هویت دست در جیب خود کرده و یک اسلحه کوچک جیبی بیرون کشیده و با آن بی‌هدف شروع به تیراندازی به طرف ماموران کرده و بعد هم خیلی خونسرد و آرام ودر حالیکه هیچ عاطفه و احساسی در صورتش نبودبه راه رفتن خود ادامه داده است.

وی همچنین گفته است که مبادله آتش در این واقعه کمتر از یک دقیقه طول کشیده است اما در همین فاصله گلوله‌های زیادی شلیک شده که ماموران تحقیق هنوز در حال شمارش و معلوم کردن تعداد این شلیک‌ها هستند .ضارب هیچ گونه لباس ضد گلوله نیز بر تن نداشته است.

رییس پلیس پنتاگون در مورد انگیزه‌های ضارب اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است که ماموران در صندوق عقب خودرو او که در گاراژی در نزدیکی مقر وزارت دفاع آمریکا پارک شده بود مقادیر زیادی مهمات کشف کرده ا ند.

واقعه اخیر کمتر از ‪ ۲‬هفته بعد از حمله یک مهندس نرم افزارهای کامپیوتری به ساختمان محل اداره مالیات بردر آمد آمریکا در ایالت تکزاس به وقوع پیوست .در اوائل ماه ژانویه امسال نیز مرد مسلحی در حمله به دادگاهی در لاس وگاس در ایالت نوادا ماموری را به قتل رساند و مامور دیگری را مجروح کرد و چند ماه پیش از آن نیز یک سرگرد ارتش آمریکا گروهی از همکاران خود در پادگان فورد هود ایالت تگزاس را به قتل رساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 47709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =