رئیس جمعیت هلال احمر ملارد: ملارد فاقد سوله‌ مدیریت بحران است

به گزارش فارس،رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد گفت: شهرستان ملارد فاقد سوله‌ مدیریت بحران است و به دلیل نوپا بودن این شهرستان بسیاری از زیرساخت‌های ضروری فراهم نشده است.

احمد احمدی اظهار کرد: سوله‌های مدیریت بحران در اختیار شهرداری‌ها قرار دارند اما با بودن دو شهرداری در شهرستان ملارد، متأسفانه این شهرستان فاقد سوله مدیریت بحران است.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد با توجه به وظایف خود برای دپوی اجناس، دارای دو سوله پشتیبانی است که ساخت یکی به تازگی به اتمام رسیده اما به دلیل عدم محوطه‌سازی به بهره‌برداری نرسیده است و دیگری 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد تصریح کرد: شهرداری‌های ملارد و صفادشت تاکنون نسبت به ساخت سوله مدیریت بحران اقدام نکرده‌اند، به همین دلیل شهرستان ملارد با داشتن این دو شهرداری فاقد سوله مدیریت بحران است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود مدیریت بحران در این شهرستان هنوز نقشه خطرپذیری شهرستان ملارد تهیه نشده است، البته در این امر جمعیت هلال احمر نقش پشتیبان دارد و کار عملی در این امر در حوزه اختیارات این نهاد نیست.
احمدی گفت: شهر ملارد بیش‌تر از دیگر نقاط شهرستان در بحث حوادث غیرمترقبه در خطر است، متأسفانه به دلیل فرسوده بودن بافت و نبود زیرساخت‌هایی لازم در این شهر، به ترتیب سرآسیاب، ملارد و مارلیک دارای خطرپذیری بالایی هستند، البته مارلیک به دلیل نوساز بودن وضعیت بهتری نسبت به دیگر نقاط این شهر دارد.
وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد هماهنگ با سراسر کشور، در این شهرستان طرح عملیاتی امداد و نجات را اجرا می‌کند، این طرح بعد از زلزله ورزقان توسط سازمان امداد و نجات به شعب جمعیت امداد و نجات ابلاغ شده است تا پیگیر انجام این طرح عملیاتی باشند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد بیان کرد: در طرح عملیاتی امداد و نجات، جمعیت هلال احمر هر شهرستان موظف است تا هر 6 ماه یک بار این طرح را به روز کند، در این طرح جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد نقاط خطرپذیر شهرستان به همراه اماکنی که قابلیت اسکان آسیب‌دیدگان حوادث را دارند، مشخص کرده است.
وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد همچنین در این طرح امکانات، نیازها و مراکزی که اطراف این شهرستان هستند و در زمان حوادث توانایی کمک‌رسانی به این نهاد را دارند، مشخص کرده است و این اطلاعات هر 6 ماه یک بار به روز می‌شود.
احمدی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد قصد دارد تا طرح عملیاتی امداد و نجات را طی سال جاری در این شهرستان به صورت جدی‌تر و گسترده‌تر پیگیری و اجرا کند، در این طرح تمام نقاط جغرافیای مراکزی که قادر به اسکان آسیب‌دیدگان هستند، همچنین بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و ... با مختصات جی‌پی‌اس آمده است.
وی گفت: در روستاها نیز آدرس و شماره تماس پنج نفر از مسئولان به ترتیب شامل دهیار، رئیس شورای اسلامی، اعضای شورا یا کسانی که شناخته‌شده‌‌تر هستند، در این طرح جمع‌آوری‌شده است تا در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه بتوان از وضعیت روستاها اطلاع پیدا کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد اظهار کرد: این امر بعد از زلزله ورزقان صورت گرفت، چراکه در زمان وقوع این حادثه، ارتباط‌گیری با مسئولان روستاها برای برآورد خسارت و کمک‌رسانی به خوبی محقق نشد، بنابراین در این طرح با مشخص کردن نفر اول، دوم، سوم و ... در روستاها، این امکان به وجود آمد که در زمان وقوع حوادث اگر به هر دلیلی امکان تماس با نفر اول محقق نشد با نفر بعدی تماس گرفته شود.
وی بیان کرد: تمامی شهرستان‌های اطراف کلان‌شهر تهران، معین این کلان‌شهر هستند و در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه به این شهر خدمات‌رسانی می‌کنند اما شهرستان ملارد به دلیل نوپا بودن فاقد امکانات لازم برای خدمات‌دهی به شهر تهران در زمان حوادث غیرمترقبه است.
احمدی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد به دلیل نداشتن سوله در حال حاضر فاقد دپوی اجناس امدادی است البته در حال حاضر در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه این شهرستان می‌تواند از ظرفیت انبار دپوی اجناس امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان شهریار و محمدشهر کرج که هر دو در نزدیکی این شهرستان هستند، استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد با اینکه به دلیل کمبودهای موجود امکان پشتیبانی اجناس امدادی از تهران را ندارد اما در صورت بروز حوادث غیرمترقبه این نهاد به لحاظ نیروی امدادی از این کلان‌شهر پشتیبانی می‌کند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد در پایان متذکر شد: در اطراف شهر تهران انبارهای دپوی اجناس ایجاد شده است تا در صورت وقوع حادثه در این شهر این انبارها این کلان‌شهر را تغذیه کنند و این انبارها در دماوند، فیروزکوه، ورامین، شهرری و رباط کریم قرار دارند و در این انبارها حداقل 10 سوله دپوی اجناس و آشیانه فرود بالگرد قرار دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =