قزوین فرماندار قزوین: ۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان قزوین مسدود شد  قزوین

فرماندار شهرستان قزوین گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و به منظور مدیریت منابی آبی ۳۶ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان قزوین مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی روز یکشنبه در جلسه اتاق فکر آب که در فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: از مهر ماه سال گذشته شورای حفاظت آب درفرمانداری شهرستان قزوین تشکیل شده و تاکنون هفت جلسه برای بررسی وضعیت مناسب آبی داشته است.

فرماندار شهرستان قزوین تصریح کرد: ۷۷ حلقه چاه فرم یک، قبل از سال ۸۵ مجوز گرفته اند و ۱۵۷ حلقه چاه فرم پنج داریم که بعد از این سال مجوز دریافت کرده اند که در حال حاضر ۵۷ حلقه در محدوده داخل سفره و ۱۰۰ حلقه خارج ازسفره قرار دارد.

 

وی افزود: تاکنون ۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان قزوین مسدود شده و مصرف ۸۵ حلقه چاه نیز کنترل شده است و رسیدگی به حل اختلاف حقآبه ۴۵ چاه، ۱۴ مورد برداشت آب از رودخانه، ۱۹ مورد اعلام جرم استفاده غیرمجاز از آبهای سطحی، صدور حکم برای ۲۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و ۴۰ مورد در حریم رودخانه و هفت مورد اجرای احکام از دیگر کارهای انجام شده است.

موسوی بیان کرد:خوشبختانه آبیاری فضای سبز در شهرستان قزوین از آب خام صورت می گیرد و آب شرب به هیچوجه در آبیاری مورد استفاده نیست.

اعتبارساخت مخزن آب روستای کیخنان و آقابابا تامین شود

فرماندار قزوین با اشاره به حل مشکلات روستای آقابابا و کیخنان تصریح کرد: برای حل مشکل روستای کیخنان و آقابابا مقرر شد تا۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شود که فقط ۲۰۰ میلیونتومان تامین شده که امیدواریم برای ساخت استخر ۴۰۰ هزارمترمکعبی اقدام شود.

از مسئولان انتظار داریم برای عمل کردن به وعده های داده شده اعتبار لازم را برای احداث مخزن و استخر آب تامین کند تا مشکل آب این منطقه برطرف شود.

موسوی تصریح کرد: تعاونی باغداران سنتی برای اجرای تصفیه خانه جنوب قزوین اعلام آمادگی کرده اندتا ازپساب برای آبیاری باغستانها استفاده شود.

 

وی بیان کرد: مشکل تامین آب شرب شهر رازمیان حل شده و در معلم کلایه پس از بارنگی آب شرب گل آلود می شود که با تامین اعتبار لازم باید نسبت به ساخت استخر ذخیره و مخزن ساخته شود و برای حل مشکل آب ناصرآباد هم تامین ۲۰۰ میلیون تومان ضروری است.

موسوی اظهارداشت: در خصوص تامین آب شرب قزوین از محل حفر چاه در بیدستان امیدواریم با اجرای طرح مشکل آب شهر تا هفت سال آینده برطرف شودکه در مراحل BOT هستیم که با جذب سرمایه گذار باید کار اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در اجر ای این پروژه بیش از یک میلیارد تومان به پیمانکار بدهکاریم که از استاندار تقاضا داریم برای تامین آن دستور لازم را صادر کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =