رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با بیان اینکه هم اکنون بیمه ها حدود ۶۹ میلیارد تومان به این دانشگاه بدهی دارند افزود: عدم پرداخت به موقع مطالبات مشکلات عدیده ای در ارائه خدمات حوزه سلامت در استان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دكتر مرتضي هاشم زاده افزود: مبلغ ۴۵ ميليارد تومان از اين مبلغ را مربوط به بيمه تامين اجتماعي و ۲۴ ميليارد تومان ديگر آن را مربوط به بيمه سلامت دانست و گفت: مطالبات دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي ، درماني شهركرد از بيمه سلامت از تيرماه سال جاري و از بيمه سامان تامين اجتماعي از ابتداي سال جاري پرداخت نگرديده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد بيان داشت: بعلت تاخير در پرداخت مطالبات دانشگاه از سازمانهاي بيمه نتوانسته ايم اضافه كار مربوط به سه ماهه دوم پرسنل را در سال جاري پرداخت كنيم و كارانه كاركنان نيز از تيرماه به بعد پرداخت نشده است.
دكتر هاشم زاده، بدهي دانشگاه در حال حاضر را حدود ۶۰ ميليارد تومان اعلام كرد كه بخش عمده اي از اين بدهي مربوط به تهيه دارو و تجهيزات جهت بيمارستان ها و مراكز درماني است و مابقي نيز مطالبات كاركنان دانشگاه مربوط مي گردد.
وي بيان داشت: حدود ۸۰ درصد منابع مالي بيمارستان ها از طريق نظام بيمه تامين مي گردد كه از اين ميزان ۸۵ درصد آن صرف تامين حقوق و دستمزد كاركنان مي گردد و اگر مطالبات دانشگاه از سازمان هاي بيمه اي با تاخير مواجه شود قطعا در پرداخت حقوق و حق الزحمه كاركنان بهداشتي و درماني و ادراي دانشگاه با مشكل مواجه خواهيم شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =