استاندار سمنان: اگر در امر‌به‌معروف و نهی از منکر خوب عمل می‌شد، معضلات اجتماعی امروز را نداشتیم

محمدرضا خباز گفت: اگر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خوب عمل می‌کردیم، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی امروز را نداشتیم

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین استاندار سمنان در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و دیگر اعضای این شورا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت به خیر و امر به معروف به عنوان یک وظیفه همگانی در قانون اساسی آمده است.
وی ادامه داد: ما چه به عنوان مسئولان و چه به عنوان شهروندان ایران اسلامی هم شرعا و قانونا و هم عقلا و منطقا باید بیشترین وقت را مصروف تحقق و اجرای این قانون و وظیفه شرعی کنیم.
دکتر خباز با اشاره به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر بر لایه‌های مختلف اجتماعی، افزود: چنانچه در اجرای این مهم درست عمل کنیم بدون تردید آسیب‌های اجتماعی نظیر: طلاق، اعتیاد، افزایش زندانی‌ها و... در جامعه باید به حداقل ممکن برسد.
ایشان با بیان اینکه شورای امر به معروف از مهمترین شوراها در استان‌ها است، اضافه کرد: با اجرای درست، دقیق و جامع این فریضه الهی می‌توان تمامی نابه سامانی‌های جامعه را سامان داد.
استاندار سمنان از قرآن به عنوان بزرگترین دستورالعمل زندگی بشر یاد کرد و افزود: هرگاه انسان از این دستورالعمل الهی فاصله گرفته دچار خسران و زیان‌کاری شده است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به بزرگان دین، یادآور شد: ما هر گاه از ائمه‌معصومین، ولایت فقیه،روحانیت و بزرگان و اندیشمندان‌جامعه فاصله گرفتیم دچار خسران شدیم.
استاندار سمنان با بیان اینکه اینکه امربه معروف و نهی از منکر وظیفه دینی همه ما است، اضافه کرد: همه مسئولان امر موظفند برای اجرای این قانون و وظیفه شرعی ، وقت گذاشته و زمینه را برای اجرایی شدن آن تسهیل کنند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =