دستگاه قضایی در حوزه چاه‌های غیرمجاز با قاطعیت برخورد می کند

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید تمام چاه‌های آب غیرمجاز استان قزوین در یک برنامه زمانی کوتاه‌مدت مسدود شود که تحقق این مهم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمال انصاری در جلسه شورای حفاظت آب استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آن‌چه در رویکرد بیش از یک سال گذشته در حوزه اقدامات کنترلی و برخوردی انجام شد، حاصل برنامه‌‌ریزی و اقدامات سخت و قهری بود که اتفاق افتاده‌است.

وی افزود: اصلاح الگوهای مصرف در بخش‌های مختلف، رویکردهای پژوهشی و اقدامات فرهنگی در حوزه آب بسیار حائز اهمیت است اما نیاز به زمان زیادی برای حصول نتیجه دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همچنین تأمین اعتبار برای اجرای پروژه‌هایی که در این زمینه نیاز بوده، از مهمترین اقدامات حوزه آب به‌شمار می‌رود که این خود نیز زمان‌بر است.

انصاری ادامه داد: مقابله‌محوری و اقدام‌محوری تفکر جامعی نیست اما به اجبار به این سمت روی آورده‌ایم و بر اساس این نگاه و هیجانات موقعیتی مقابله‌محوری را در پیش‌ گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: دستگاه قضا جزو دستگاه‌هایی است که بیشترین تداخل و برخورد را در حوزه آب دارد و وظایفش در این زمینه از حساسیت بالایی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: دادرسی‌ها و صدور احکام در حوزه آب به سرعت در حال انجام است اما باید به این مهم نیز توجه داشته‌باشیم که احکام این حوزه تبعاتی نیز برای دستگاه قضایی این استان دارد.

انصاری گفت: در حال حاضر از مجموع مسائل حوزه آب بیشترین مشکلات در رابطه با چاه‌های فرم شماره یک و شماره پنج است که مسائل مربوط به آن‌ها باید با محوریت دستگاه قضایی استان قزوین برطرف شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دستور انسداد بسیاری از چاه‌های آب غیرمجاز که در گروه چاه‌های فرم شماره یک و شماره پنج قرار می‌گیرد، صادر شده‌است و در مرحله اجرای احکام قرار داریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: با توجه به اهمیت موضوع باید تمام چاه‌های آب غیرمجاز این استان در یک برنامه زمانی کوتاه‌مدت به عنوان مثال در یک یا حداکثر دو سال آینده مسدود شود که تحقق این مهم نیازمند ابزارهایی است.

انصاری خاطرنشان کرد: تدارک و ساماندهی مربوط به حوزه کمیسیونی و حمایت از دستگاه‌های اجرایی مرتبط یک ضرورت است که در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال جاری برای بهتر شدن وضعیت حوزه آب باید انجام شود.

وی تشریح کرد: بیشترین حجم مقابله‌ای این موضوع بر عهده دستگاه قضایی است که مأموریت اصلی این نهاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: اگر نگاه متعارف و بودجه‌ای داشته‌باشیم، برون‌رفت از شرایط موجود برای ما مقدور نیست بلکه با نگاه حمایتی به لحاظ مادی، معنوی و ابزاری می‌توانیم موفق‌ترعمل کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =