با حمایت از موسسه محک؛ نمایش«نقل سرخ» در کرج روی صحنه می‌رود

مهر نوشت ، نمایش «نقل سرخ» برای حمایت از موسسه خیریه محک به مدت یک هفته در در شهرستان کرج به روی صحنه می رود.

علیرضا داننده فرد کارگردان این نمایش اظهار کرد: به مناسبت ۲۸ صفر، نمایش«نقل سرخ» به مدت یک هفته در پلاتو استاد حیاتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج روی صحنه می رود.
داننده فرد در ادامه با اشاره به اینکه این نمایش برای حمایت از موسسه خیریه محک اجرا می شود، گفت: موسسه محک در طول یک هفته اجرا در کنار مجموعه خواهد بود.
وی در ادامه اضافه کرد: شیوه اجرایی این نمایش «اکسپرسیونیسم» است که با سبک سوررئال تلفیق شده از ویژگی‌های بصری این نمایش برای همزاد پنداری مخاطب قطره های آب، شعله های آتش و ۷۳ فانوس است.
این کارگردان بیان کرد: دکور این نمایش با ۷۲ فانوس به نیت ۷۲ تن و یک فانوس دیگر برای راوی شبگرد داستان طراحی شده است.
وی با تاکید بر اینکه اعتقادی به خاموشی در صحنه ندارد، افزود: استفاده از فانوس در صحنه به این دلیل انتخاب شده است تا مخاطب هم با روشنایی دلش این نمایش را ببیند. با دور و نزدیک شدن فانوس ها و بوی سوختن فیتیله رنگ و بو خاصی به نمایش بخشیده می شود.
کارگردان نمایش نقل سرخ با تاکید بر اینکه هر نمایش باید موسیقی مخصوص به خود داشته باشد، اضافه کرد: موسیقی برای هر اثر تاتر باید زنده باشد در موسیقی این نمایش از تنبور، نی و دَف استفاده شده است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه در پایان این نمایش لَته های نقاشی شده به صورت پازل در یک چشم بر هم زدن از دیدگان تماشاگران می گذرد، عوامل این نمایش را معرفی کرد و گفت: کارگردانی این اثر به عهده خودم و سیاوش درستکار است، بازیگر این نمایش علی رضا داننده فرد، دکور، علی رضا داننده فرد، دستیار کارگردان، محسن رنجب، طراح فرم، رضا اخا و بازیگران لته را امید فولادوند، مهران نعیمی، احسان خدادادی و محسن آچاک هستند.
در پایان؛ حسین بختیاری کارمند موسسه خیریه محک در استان البرز گفت: هدف از همکاری موسسه محک با کارگردان نمایش نقل سرخ معرفی این موسسه است چرا که کودکان سرطانی نیازمند یاری تک تک ما هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =