کاپیتان سابق تیم ملی بین سال های 1377 تا به حال، 100 گل در رده باشگاهی به ثمر رسانده است.

آریا صالحی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ جواد نکونام تعداد گل های باشگاهی خود را به عدد 100 رساند. این بازیکن که از سال 1377 در رده باشگاهی توپ می زند، هر چند در پستی بازی می کند که گلزنی برایش سخت است ولی با استعداد گلزنی، توانسته به باشگاه 100 گله ها ملحق شود. نکونام بین سال های 1377 تا 1384 در تیم پاس تهران توپ زد که بیشتری گل باشگاهی اش را به ثمر رساند. او در 179 مسابقه 45 گل زد. نکونام پس از جدایی از پاس، به الوحده امارات پیوست و در 11 مسابقه 3 گل برای این تیم زد. هافبک دفاعی آن روزهای تیم ملی به خاطر مشکلاتی که با الوحده برایش پیش آمد به الشارجه رفت و توانست در 11 مسابقه 5 گل هم برای این تیم بزند. 

بعد از درخشش در بازی های ملی و به ویژه رقابت های جام جهانی 2006 نکونام به اسپانیا و باشگاه اوساسونا رفت. او بین سال های 85 تا 91 برای این تیم توپ زد و در 149 مسابقه 24 گل به ثمر رساند. روزهای حضور در لالیگا، روزهای درخشش جواد نکونام بود و حتی توانست به رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو گل بزند. او گل های مهمی برای اوساسونا به ثمر رساند و حتی در یک فصل، گلزن ترین هافبک دفاعی لالیگا شد.
نکونام در روزهای حضور در اوساسونا، در مصاحبه ای اعلام کرد دوست دارد به تهران برود و با تیم مورد علاقه اش از فوتبال خداحافظی کند. بعدها وقتی او در سال 91 به استقلال پیوست، همه فهمیدند منظور او این تیم بوده است. نکونام در 44 مسابقه برای آبی ها به میدان رفت و 8 گل به ثمر رساند. او با قلعه نویی به مشکل خورد و در سال 92 از استقلال رفت و به الکویت پیوست. او در 11 مسابقه 7 گل برای این تیم زد و ستاره تیمش بود. نکونام پس از جام جهانی 2014، پیشنهاد بازگشت به ایران را رد کرد و به اوساسونا بازگشت تا یک فصل دیگر برای این تیم توپ بزند. البته اوضاع این تیم به دلیل تبانی و پولشویی بحرانی شد با اینهمه جواد در 22 مسابقه 5 گل برای این تیم به ثمر رساند. این پایان کار نکونام در فوتبال اروپا بود و به خاطر خداحافظی از بازی های ملی هم، ترجیح داد تا در اوساسونا نماند و به ایران برگردد. در حالی که انتظار می رفت نکونام دوباره پیراهن استقلال را بر تن کند اما او ترجیح داد به باشگاه سایپا ملحق شود. نکونام در سایپا هم به گلزنی خود ادامه داد و تا اینجای فصل موفق شده 3 گل برای این تیم به ثمر برساند. البته او امسال با وجود قدرت پنالتی زنی اش، ترجیح داد پنالتی نزد و در عوض رضا نوروزی مهاجم سایپا این مسئولیت را به عهده بگیرد.


نکونام آخرین گل باشگاهی خود را در بازی این هفته مقابل استقلال اهواز به ثمر رساند تا تعداد گل های خود را در این تیم به عدد 3 برساند. حالا جمع زدن گل های باشگاهی این بازیکن نشان می دهد او به جمع 100 گله ها پیوسته است. البته نکونام در این سال ها در رده ملی هم کم گل نزد. او در تیم ملی امید دو بار و در تیم ملی ایران هم 39 گل به ثمر رساند تا در مجموع در بازی های رسمی باشگاهی و ملی اش 141 گل به ثمر رسانده باشد.
آمار گلزنی های باشگاهی نکونام
پاس: 45 گل
الوحده: 3 گل
الشارجه:5 گل
اوساسونا(دوره اول): 24 گل
استقلال: 8 گل
الکویت: 7 گل
اوساسونا(دوره دوم): 5 گل
سایپا: 3 گل


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =