سکونتگاههای غیررسمی در دستورکار ستاد بازآفرینی اردبیل قرار گرفت

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی در خصوص بافت های فرسوده استان اردبیل گفت: شناسایی بافت های فرسوده در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال به انجام رسیده و برنامه ها و پروژه ها جهت بهسازی و نوسازی این بافتها تدوین و تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی برنامه های این ستاد در استان اردبیل را تشریح کرد.

نریمان مصطفایی در بازدید از بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی شهر اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل سکونتگاههای غیررسمی در شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر شناسایی و برنامه لازم برای توانمندسازی آنها تدوین گردیده که می توان به ساخت خانه محله و بهسازی معابر اشاره کرد که باید برای اجرای این برنامه اقدامات لازم توسط شهرداری ها و دستگاههای ذیربط انجام شود.

وی در خصوص بافت های فرسوده استان اردبیل گفت: شناسایی بافت های فرسوده در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال به انجام رسیده و برنامه ها و پروژه ها جهت بهسازی و نوسازی این بافتها تدوین و تعریف شده است.

مصطفایی به مرمت و بهره برداری مجدد از بناهای ارزشمند تاریخی اشاره کرد و اظهار داشت: آثار تاریخی پس از مرمت و با تعریف یک فعالیت اقتصادی و اجتماعی و ... در اختیار یک نهاد صنفی قرارمی گیرد تا هم حفاظت اثر را برعهده داشته باشند و هم فعالیت و جنب و جوش زندگی در آنها تداوم یابد.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی گفت: با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری ها از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان می توان نسبت به تشکیل خانه گفتمان شهر اقدام نمود تا بعنوان تالار گفتمان شهری مورد استفاده صنوف مختلف قرار گیرد.
وی گفت: در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری مقرر شد ستاد استانی هرهفته دوبار با ریاست معاون عمرانی استاندار و هر ماه یک بار با ریاست استاندار تشکیل و نسبت به فعال سازی کارگروههای پنجگانه زیرمجموعه ستاد اقدام گردد.

مصطفایی با بیان اینکه بازآفرینی شهری امری چند بعدی و فرابخشی است افزود: کارگروههای تخصصی باید در مجموعه ستاد استانی شکل گیرد تا بتواند خوراک فکری ستاد را تامین و به مرحله اجرا برساند.

وی همچنین از اعطای تسهیلات جهت ساخت یک هزار و 500 واحد برای ساکنین مناطق بافت فرسوده شهری و سکونتگاههای غیررسمی با هدف توانمندسازی آنان خبر داد و گفت: دولت در قالب بسته خروج از رکود 200 میلیارد تومان به عنوان یارانه در اختیار بانک مسکن قرار داده تا 50 هزار وام پرداخت کند که با مشارکت مدنی سود تهسیلات در 2 سال اول 14 درصد و 10 سال پس از آن 11 درصد می شود که اگر مبحث انرژی در ساخت و سازها رعایت شود، 2 درصد نیز کاهش یافته و به 9 درصد می رسد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =