استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یک دستگاه اتوبوس ویژه برای جانبازان قطع نخاعی این استان خریداری می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سليماني دشتكي در نشست با جانبازان قطع نخاعي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: به منظور رفاه حال اين جانبازان و همچنين معلولان زيرپوشش بهزيستي و آموزش و پرورش استان، يك دستگاه اتوبوس خريداري و در اختيار دفتر مديريت بحران استانداري قرار داده مي شود.

وي تأكيد كرد: اين اتوبوس به منظور اعزام جانبازان قطع نخاعي به سفرهاي سياحتي و زيارتي، مسابقات ورزشي و ساير امور مربوط به آنان خريداري خواهد شد.

سليماني دشتكي افزود: ۶۰۰ ميليون ريال از محل اعتبارات چهارمحال و بختياري در سال ۱۳۹۵، به منظور خريد ۱۵ دستگاه ويلچر مخصوص ورزشي براي جانبازان قطع نخاعي استان اختصاص مي يابد.

وي به بروز برخي مشكلات براي تأمين آمبولانس ويژه جانبازان قطع نخاعي چهارمحال و بختياري اشاره و تصريح كرد: آمبولانس يكي از ابزارهاي مهم درمان جانبازان بوده و بايستي اين موضوع از طريق نشست بين مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نيروي انتظامي و تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح استان پيگيري و رفع شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: اداره كل راه و شهرسازي و بنياد شهيد و امور ايثارگران استان بايد مشكل تأمين زمين و تسهيلات برخي جانبازان قطع نخاعي استان را تا هفته آينده رفع كنند.

وي اضافه كرد: كميسيون مناسب سازي معابر و همچنين دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري، بايد در سريع ترين زمان ممكن نسبت به فراهم كردن شرايط براي عبور و مروز جامبازان قطع نخاعي اقدامات لازم را انجام دهند.

رئيس كل دادگستري چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست گفت: به منظور رسيدگي سريع تر و مطلوب تر به امور مربوط به جانبازان قطع نخاعي، يك شعبه اختصاصي در دادگستري استان راه اندازي شده است.

سيد عبدالله موسوي اظهار كرد: مشكلات قضايي جانبازان قطع نخاعي چهارمحال و بختياري به صورت اولويت دار در دادگستري استان بررسي مي شود.

افزوده مي شود، چهارمحال و بختياري در دوران دفاع مقدس، ۱۶ جانباز قطع نخاعي تقديم جمهوري اسلامي ايران كرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =