۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹
تجلیل از دکتر فاتح عزت پور

جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و هنر در قالب انجمن تجلیل از مفاخر کردستان از سال‌ها هنرنمایی دکتر فاتح عزت پور تجلیل کردند.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، جمعی از اهالی فرهنگ و ادب کردستان از جمله ماجد مردوخ روحانی، سعدالله نصیری، سید اسماعیل حسینی، مهدی حجت الاسادات، امجد ویسی، عدنان برزنجی و نجم الدین شوکت یاریان عصر روز جمعه نهم بهمن ماه با حضور در منزل فاتح عزت پور از سال‌ها کوشش و فعالیت وی در عرصه خوشنویسی تجلیل و قدردانی کردند.
در این دیدار که به همت انجمن تجلیل از مفاخر کردستان و با همکاری حوزه هنری انجام گرفت، جمعی از مسئولین از جمله عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان، قاسم امان اللهی مدیرکل صداوسیما، امین مرادی رییس حوزه هنری، صباح قریشی مدیر کل بهزیستی، جلال شریعتی عضو شورای شهر سنندج، کوهسار دادور مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کردستان و عبدالرضا میقانی رییس دفتر استاندار کردستان حضور داشتند.
فاتح عزت‌پور متولد ۱۳۳۷ در محله جورآباد شهر سنندج و استاد رسمی انجمن خوشنویسان ایران در تهران و سنندج است. وی از سال ۱۳۶۱ به تعلیم هنر خوشنویسی پرداخت و علاوه برآن در سایر مراکز فرهنگی و هنری به آموزش این هنر پرداخته و از دوران تحصیلات ابتدایی در سال ۱۳۴۸ با هنر خوشنویسی آشنا گردید و در محیط خانوادگی در محضر دایی خویش استاد مهدی کمالی کردستانی به تمرین خط پرداخت. همزمان با تحصیل در تهران از تمرین خط غافل نشد و در همان سال با تشکیلات انجمن خوشنویسان آشنا و پس از ثبت نام در حضور استاد عباس اخوین به فراگیری این هنر مشغول شد و در سال ۱۳۶۱ موفق به دریافت گواهی ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد. پس از اخذ گواهینامه ممتاز در سال ۱۳۶۱ و به تایید شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران در تهران به عنوان مدرس انجمن انتخاب و رسماً به امر تعلیم هنر خوشنویسی مشغول شد. هنرجویان زیادی در دوره‌های مختلف انجمن از تعلیمات وی بهره مند شدند و تاکنون تعداد قابل توجهی نیز از شاگردان وی موفق به دریافت گواهینامه ممتاز از انجمن خوشنویسان شده‌اند.
او علاوه بر فعالیتهای هنری عضو کارشناسان مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مسکن بوده که تاکنون بیش از ۴۰ مقاله در کتابها و نشریات علمی و سمینارهای وزارت مسکن و شهر سازی ارائه و منتشر شده‌است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =