یک گرافیست:شعار زدگی آسیبی جدی در کمپین های تبلیغاتی کاندیداهاست

شعار زدگی آسیبی جدی در کمپین های تبلیغاتی کاندیداهاست که منجر به انتخابی نادرست می شود.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، سید مهران زارع از گرافیست های مطرح استان کردستان است که تاکنون در جشنواره های مطرح ملی و بین المللی توانسته حضور موفقی داشته باشد. زارع در خصوص فلسفه گرافیک و هنر نیز صاحب دیدگاه است و چندین مقاله در این حوزه منتشر کرده است. وی در خصوص فضای تبلیغاتی حاکم بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران می گوید: شعار زدگی آسیبی جدی در کمپین های تبلیغاتی کاندیداهاست که منجر به انتخابی نادرست می شود.
مهران زارع با اشاره به تعریف تبلیغات سیاسی گفت: تبلیغی که در مسیر اهداف یک تفکر و ایدئولوژی قرار گیرد و سبب تبلیغ و معرفی آن برآید تبلیغ سیاسی بیان می شود و این روزها این امر در سرتاسر جهان به خوبی دیده می شود.
وی معتقد است: تبلیغات برای جلب نظر مردم بدون بررسی کارشناسانه و آسیب شناسی شده می تواند نتیجه عکس داشته باشد و فرد را از هدف دور کند.
این کارشناس گرافیک افزود: تبلیغات صرفا به تصویر نباید محدود شود و هویت، زیربنا و موضوعی عمیق باید در پشت آن نهفته باشد.
زارع با بیان اینکه صرفا داشتن تصویری زیبا نمی تواند سبب موفقیت در تبلیغات شود، اظهار داشت: مردم از مضمون تاثیر می گیرند و این نکته باید مدنظر طراحان قرار گیرد.
وی گفت: بررسی چند سال اخیر در حوزه تبلیغات انتخاباتی نشان می دهد به سطح مطلوبی نتوانسته ایم دست یابیم.
مهران زارع معتقد است: کاندیداهای انتخابات در اکثر مواقع دچار شعار زدگی شده و توانسته اند منطقی به معرفی خود بپردازند.
وی به ضرورت حضور متخصص امور گرافیک در ستادهای انتخاباتی اشاره کرد و افزود: شعارها، تصاویر و طرح های منتشر شده کاندیداها باید آنچه در توان عملی یک کاندیداست را نشان دهد تا به مردم در انتخابی اصلح کمک کند.
این کارشناس حوزه گرفیک گفت: تبلیغات امروزه در سرتاسر جهان یک امر مهم و اساسی در فعالیت های سیاسی تلقی می شود و می توان گفت با وجود تبلیغات، شکست کسانی که از قبل پایگاه مردمی نداشته باشند در انتخابات دیگر معنی ندارد.
زارع معتقد است نبود پایگاه مردمی دلیلی بر شکست در انتخابات نیست و کمپین های تبلیغاتی می توانند با فعالیت حرفه ای معرفی خوبی از افراد کاندیدا داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =