نخستین نشست مشترک اشتغال و کارآفرینی برگزار شد

نشست مشترک اشتغال و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبريز، دكتر سيد جواد انگجي رييس دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان شرقي در اين نشست گفت: اشتغال زايي يكي از مهمترين معضلات كشور ما است ولي با توجه به اين كه كشور وارد فضاي جديدي در بعد از پسابرجام شده است اميد مي رود با چاره انديشي دستگاه هاي اجرايي و دانشگاهها و همفكري و بحث و گفتگو درصدد رفع مشكلات برآييم.
وي افزود: دستگاههاي اجرايي و صنعت داراي امكانات، شرايط و تجربه كاري مي باشند و دانشگاهها نيز داراي منابع انساني هستند كه با تعامل و همكاري اين دو، مسائل و مشكلات بسياري در زمينه اشتغال حل خواهد شد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان شرقي تصريح كرد: اقتصاد در سه بخش دولتي، خصوصي و تعاوني در كل دنيا فعاليت مي كند و در كشورهاي توسعه يافته به تعاوني ها بيشتر بها داده شده و مردم به اين بخش بيشتر اعتماد دارد و اميد مي رود در كشور ما نيز به آن توجه ويژه شود.
انگجي تأكيد كرد: فارغ التحصيلان دانشگاهها بايد كارآفرين باشند و با استفاده از امكانات بخش دولتي ايجاد اشتغال كنند.
در ادامه مير احد حسيني مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان شرقي گفت: تربيت نيروي انساني در دانشگاهها و موسسات آموزشي بايد طوري باشد كه افراد بعد از فراغت از تحصيل در جامعه يك نيروي توانمند و كارآمد، ايده آفرين، خلاق و نوآور بوده و ايجاد كارآفريني نمايند.
وي تأكيد كرد: دانش آموختگان بايد بتوانند در عرصه هاي اقتصادي سهم داشته، ضمن ايجاد تحول اندوخته هاي علمي خود را بالفعل و آن را مديريت كنند.
غفور اصغر رضايي، رييس امور شعب بانك توسعه تعاون استان آذربايجان شرقي گفت: تعاوني يكي از سرچشمه هاي اشتغال و نمود پيشرفت كشور است و دانشگاهها بايد روحيه مشاركت پذيري را در ذهن دانشجويان بپرورانند.
رضايي افزود: رويكرد تعاون بايد در كل دستگاهها گنجانده شود زيرا به دستور مقام معظم رهبري و براساس ماده 44 قانون اساسي بانك توسعه تعاون تشكيل شده است.
در ادامه محمديان، مدير بيمه تعاون شمالغرب كشور گفت: صنعت بيمه از سال 1316 در كشور فعاليتش را شروع كرده، 19 شركت بيمه در استان فعاليت دارد و از سال92 رسما بيمه تعاون نيز شروع به فعاليت نموده است.
در بخش ديگر این نشست، پرويز فرضي رييس اداره توسعه تعاوني هاي استان گفت: بيمه تعاون براي شركت هاي تعاوني 20 تا 60 درصد تخفيف ارائه مي دهد و آماده هرگونه همكاري در اين زمينه با دانشگاه آزاد اسلامي تبريز نيز هستيم.
وی افزود: ارائه طرح توجيهي، معرفي هفت نفر به عنوان عضو و يك نفر بعنوان نماينده تام الاختيار از طريق مراجعه حضوري و يا از ثبت نام از طريق سامانه مرحله اول تشكيل تعاوني مي باشد.
فرضي افزود: در صورت ارائه موافقت نامه تا دو ماه شركت تعاوني بايد اساسنامه، موضوع، اهداف، شرايط اختصاصي و عمومي و مراحل تسويه حساب را ارائه نمايد و صندوق حمايت سرمايه گذاري تعاون نيز به تعاوني ها تسهيلاتي ارائه مي كند.
وي تأكيد كرد: تشكيل تعاوني فارغ التحصيلان و دانش بنيان از اولويت بيشتري برخوردار است، شركت هاي تعاوني دانش بنيان پس از تأييد، از معافيت ماليات، عوارض و گمرك به مدت 15 سال و اعطاي وامهاي بدون بهره و يا كم بهره برخورد مي شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =