اولین کنفرانس فوتبال پایه در مالزی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز پایان یافت.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ این اولین کنفرانس فوتبال پایه آسیا بود که به میزبانی کشور مالزی برگزار و رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز و یکی از اعضای اصلی آکادمی فوتبال کشور در آن حضور داشت.
دکتر محمد حسین علیزاده، رئیس آکادمی ملی فوتبال در این باره گفت: در این کنفرانس نمایندگان فوتبال پایه( گرسروتز) تمام کشورهای آسیایی حضور داشتند. هدف این کنفرانس بحث و تبادل نظر در زمینه پیشرفت فوتبال پایه در آسیا، تبادل ایده ها، بررسی پیشنهادات و جمع آوری اطلاعات از وضعیت فوتبال پایه در آسیا بود. به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وی افزود: در این کنفرانس تعریف جدیدی از فوتبال پایه(گرسروتز) ارایه شد. بر اساس این تعریف جدید فوتبال پایه( گرسروتز) تمام بخش های فوتبال به جز فوتبال حرفه ای را در بر می گیرد. در واقع بر اساس این تعریف فوتبال معلولان، فوتبال پیشکسوتان، فوتبال مدارس، فوتبال خیابانی و ... نیز در زیر چتر گرسروتز قرار خواهند گرفت. در واقع اگر تصور یک هرم از فوتبال داشته باشیم، گرسروتز پایه این هرم خواهد بود و فوتبال حرفه ای و تیم ملی در راس هرم قرار می گیرند. همچنین در این کنفرانس، شاخص های فلسفه گرسروتز تعیین گردید. ایجاد فرصت برای فوتبال بازی کردن برای همه، جلوگیری از تبعیض، تاکید بر لذت بخش بودن و پویا بودن و سادگی فوتبال، تاکید بر ایمنی در فوتبال، تاکید بر بازی جوانمردانه و تاکید بر روحیه تیمی از اجزا اصلی فلسفه گرسروتز هستند. همچنین در پایان این کنفرانس اعضای پنل گرسروتز آسیا نیز که وظیفه هدایت،رهبری، حمایت و ارزیابی گرسروتز در آسیا را دارد مشخص گردید. آقای مصطفی زارعی از ایران نیز به عنوان یکی از ده عضو این پنل انتخاب شدند.
شایان ذکر است در این کنفرانس مهمانانی مانند Robin Russell از انگلستان و مشاور گرسروتز یوفا،Jamie Houchen عضو پنل گرسروتز یوفا،Michele Cox عضو پنل گرسروتز یوفا•Jorge Diaz-Cidoncha Garcia عضو پنل گرسروتز فیفا از اسپانیا
Tor Ahlgren از نروژ و مدیر سامانه مجازی آموزش گرسروت•Piet Hubers از هلند وعضو پنل گرسروتز یوفا•Tom Byer از آمریکا سفیر گرسروتز•Willi Hink مدیر گرسروتز فدارسیون فوتبال آلمان و عضو پنل گرسروتز یوفا و Anders Krystad مشاور فدراسیون فوتبال نروژ حضور داشته و سخنرانی کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =