حجت الاسلام  و المسلمین کیماسی: انتخابات 7 اسفند در قزوین نه بزرگ به برخی سلیقه  ها بود

انتخابات اسفند ماه 94 را هر اندازه بخواهیم تحلیل و تفسیر کنیم باز هم کافی نیست و هر بار یک بعد از ابعاد پنهان پیام های مهمی که این انتخابات در بر داشت مشخص می گردد.

علیرضا تهرانی فر/خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر هاله لاجوردی از اساتید سابق دانشگاه تهران در مورد نقد و بررسی فیلم روش خاصی داشت. وی می گفت برای نقد یک فیلم صبر داشته باشید؛ همان لحظه که فیلم تمام شد نقد را شروع نکنید ، بلکه اجازه دهید زمان بگذرد و تاثیر اولیه ایی که فیلم بر روی شما گذاشته بگذرد، سپس به سمت نقد فلیم بروید.
همین روش را در مورد انتخابات قزوین اجرا کردم. بعد از پایان انتخابات مطبوعات و خبرگزاری های متعدد تحلیل های فراوان و با رنگ و بو های متفاوت از انتخابات ارائه دادند. جالب اینجا بود هر کس از ظن خود شد یار من و هر گروهی در رسانه خویش بر طبل پیروزی در انتخابات کوبید. در تریبون های بیشماری که در اختیار دارند ناقوس پیروزی به صدا درآوردند و فاتحه رقیب خواندند و بار دیگر همان افراد از طریق همان تریبون ها پیروزی را به جناح رقیب تبریک گفتند و برای آنها آرزوی موفقیت کردند...
حال وقت آن فرا رسیده که در مورد انتخابات و نتیجه آن در استان قزوین به تحلیل و گفت و گو بپردازیم. در همین راستا در خبرگزاری خبر آنلاین قزوین میزبان حجت الاسلام و المسلمین علی کیماسی از روحانیون معتمد و تحلیلگر استان قزوین هستیم .
حجت الاسلام و المسلمین علی کیماسی در ابتدا راجع به اهمیت انتخابات گفت: امام راحل (ره) فرموده اند: انتخابات عصاره فضاعل ملت است . با وجود انتخابات اراده ملت بر سرنوشت خویش متجلی می شود؛ اینجاست که انتخابات آینه تمام نمای مردم سالاری دینی و مظهر تحقق آن در جامعه می شود.
وی ادامه داد: در نظام اسلامی ما که شکل گیری و پایه گذاری ارکان آن با محوریت مردم و تنها بر پایه خواسته آنان تحقق یافته است؛ انتخابات باعث تحکیم پایه های آن و استمرار نظام جمهوری اسلامی پس از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شده است.
کیماسی با اشاره به حضور با شکوه مردم پای صندوق های رای اظهار داشت: برخی قبل از انتخابات بر طبل ناامیدی کوبیدند و قصد مایوس کردن مردم را داشتند . هدف این تفکر که پوسته ای پوشالی از روشنفکری بر روی آن قرار داشت جلوگیری از شرکت کردن مردم در انتخابات بود. خوشبختانه مردم در اقصی نقاط کشور در هر طبقه و گرایشی در انتخابات حساس 7 اسفند شرکت کردند و حماسه این حضور پیام هوشیاری ملت را برای جهانیان ارسال کرد.
وی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات خاطر نشان کرد: در هر مقطعی از تاریخ پر فراز نشیب انقلاب هر کجا مردم هوشیارانه وارد شدند توانستیم از پیچ های تاریخی گذار کنیم و هر کجا مردم سکوت کردند و نیامدند به ضرر انقلاب و شهدا تمام شد.
کیماسی با نگاه به انتخابات در قزوین بیان کرد: 7 اسفند روز تاریخی برای استان قزوین بود، زیرا تا قبل از این استان قزوین را به واسطه نمایندگان تندرو پایگاه یک جریان سیاسی خاص می دانستند اما در 7 اسفند تمامی معادلات سیاسی استان بهم ریخت و با انتخاب صد در صدی لیست امید توسط مردم صفحه جدیدی بر روی استان گشوده شد.
وی همچنین افزود: یکی از متغیرهای علی نتیجه انتخابات مجلس دهم در قزوین عملکرد نمایندگان استان قزوین در مجلس نهم بود. مردم قزوین از اینکه افرادی تندرو نماینده تفکر آنها در مجلس باشد ناراضی بودند. مردم شریف استان قزوین سال 92 با انتخاب آقای روحانی پیام خود را مبنی بر میانه روی و معتدل بودن به نمایندگان و دیگر مسئولین وقت استان ارسال کردند.
حجت الاسلام المسلمین علی کیماسی تاکید کرد: نمایندگان و دیگر مسئولین وقت استان قزوین به پیام آشکار مردم استان در سال 92 توجه ای نکردند و به تندروی های خود ادامه دادند.همچنین اصلاح طلبان استان که انتظار بیشتری از دولت روحانی داشتند اعتراض خود را نسبت به عملکرد استاندار سابق و مدیران برکنار نشده دولت قبلی اعلام داشتند.
کیماسی با اشاره به اینکه حداقل انتظار مردم از دولت در استان قزوین تغییر استاندار منتصب دولت گذشته در استان بود یادآوری کرد: نسیم امیدی که دولت روحانی به مردم کشور وعده داده بود خیلی دیر در استان قزوین وزیدن گرفت اما بالاخره با تغییر استاندار و انتصاب آقای دکتر همتی به عنوان استاندار جدید قزوین نسیم اعتدال در استان قزوین دمیدن گرفت.
وی ادامه داد: با تغییر استاندار در استان قزوین موج امیدی که در دو سال ابتدای ریاست جمهوری آقای دکتر حسن روحانی در استان قزوین کم شده بود مجدد قوی شد و امیدها در استان افزون گردید.
حجت الاسلام المسلمین علی کیماسی گفت: برخی نمایندگان دلواپس و تندروها غافل از واقعیت های و بدون توجه به خواسته های بر حق مردم به اظهار نظرهای تندروانه خود ادامه دادند.در مقابل؛ مردم استان قزوین با حضور استاندار جدید و انتصابات جدیدی که توسط وی در استان انجام شد رضایت پنهان خویش را اعلام کردند اما این رضایت و انتصاب به مذاق دلواپسان استان که سرمست از پیروزی ها گذشته بودند خوش نمی آمد.
کیماسی ضمن اشاره به شرایط قبل از انتخابات بیان کرد: با نزدیکی به انتخابات و رد صلاحیت های گسترده ای که توسط شورای نگهبان در استان قزوین اتفاق افتاد مجدد می رفت که امیدی که در دل مردم زنده شده بود به سمت نا امیدی پیش رود که با تدبیر مناسب بزرگان اصلاحات استان از جمله شیخ قدرت علیخانی و اعلام حمایت کامل ایشان از برخی کاندیدها سبب شد بار دیگر شور و امید به میان مردم بازگردد.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابی قزوین تنها یک کاندیدای اصلاح طلب وجود داشت که علیرغم ناشناس بودن نسبت به کاندیدهای رقیب تریبون دار، اما مردم استان قزوین با خیزش انقلابی به ایشان و تمامی افراد لیست امید در حوزه تاکستان و بویین زهرا رای دادند تا برگ زرینی دیگری در تاریخ پر فراز نشیب استان قزوین ثبت گردد.
این روحانی جوان ، با تاکید بر اهمیت نقش زن در جامعه و اشاره به اظهارات ناپسند آقای قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم اظهار داشت: یکی از نکات برجسته انتخابات 7 اسفند حضور داشتن بانوان گرامی در میان منتخبین ملت در حوزه های مختلف از جمله حوزه قزوین بود؛ این امر نشان دهنده بلوغ فکری مردمی است که نشان دادند با تفکری که اعتقادی به حضور موثر زنان در اجتماع و سیاست ندارد مخالف هستند. همچنین بیانگر این است که هر جا یک بانوی شایسته وجود داشته باشد بدون توجه به جنسیت ، او را انتخاب و مورد حمایت قرار می دهند.
حجت الاسلام المسلمین علی کیماسی در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری خبرآنلاین که طرفدار مشی اعتدال است، اظهار داشت : مردم در 7 اسفند94 نشان دادند که هوشیار هستند و حاضر نیستند کشور را به دست تندروها و افراد نا اهل بسپارند؛ رای مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حامل نه بزرگ دیگری به تندروهای استان بود امیدوارم دلواپسان و تندروهای قزوین این پیام را دریافت کرده باشند و در نوع نگاه خود به مردم و حکومتداری تغییرات شگرفی اعمال نمایند و برای مردم و آرای آنان، در تفکر خویش نقش و اهمیت بیشتری قائل باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =