خانه ملت نوشت، عضو هیات رئیسه فراکسیون نجات دریاچه ارومیه مجلس افزایش تراز دریاچه‌ارومیه را ناشی از بارش‌های جوی خواند و برضرروت لزوم اختصاص هزارمیلیارد از منابع محیط‌زیست و وزارت نیرو به احیای دریاچه تاکید کرد.

میرهادی قره سید رومیانی در توضیح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: دریاچه ارومیه از دایره اهمیت خارج و نگاه‌ها به این معضل سیاسی شده، در حالی‌که خواسته مردم این منطقه توجه ویژه به دریاچه و اختصاص منابع جهت احیای آن است.

نمیانده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه اقدامات دولت در سال‌های اخیر در راستای نجات دریاچه ارومیه نبوده و تنها بارندگی‌های اخیر توانسته به افزایش آب دریاچه کمک کند.

وی دخالت‌های انسانی را در خشک شدن دریاچه ارومیه موثر دانست و گفت: خشکی دریاچه آسیب بسیار به جا گذاشته که جبران آن نیازمند همکاری دولت با تامین منابع مالی است.

رومیانی با انتقاد از عدم تخصیص بودجه برای احیای دریاچه ارومیه در بودجه سال جاری، گفت: دولت متاسفانه در بودجه سال 95 به تامین منابع احیای دریاچه اهمیتی نداد بنابراین در شرایط عدم تخصیص منابع، حتی از ستاد احیای دریاچه ارومیه هم که کارنامه درخشانی نداشته نمی‌توان انتظار عملکرد مثبت داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، نظارت دولت برای اجرای پروژه‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه را ضروری خواند وگفت: برای احیای دریاچه ارومیه انتقال آب از رودخانه‌های دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو باید از منابع خود حداقل هزار میلیارد تومان برای نجات دریاچه اختصاص دهند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون نجات دریاچه ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزایش تراز آب دریاچه پس از بارندگی‌های اخیر را خوشایند دانست و گفت: متاسفانه مسئولان در این زمینه نقشی نداشتند و حال با این شرایط بهتر است با اختصاص منابع و برنامه‌ریزی مانع از کاهش آب دریاچه شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    5 0
    البته هم بارندگی امسال خوب بوده و هم دمای هوا کمتر و تبخیر کمتر بوده و هم انتقال اب و لایروبی رودخانه ها و باز کردن سدها مفید بوده